وزارت علوم در همکاری خود با کشورهای دیگر و سازمان‌های بین‌المللی، به همکاری با موسسات و انجمن‌های علمی وابسته به مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، حسین سالار آملی معاون امور بین المللی وزیر علوم تحقیقات وفناوری طی سخنرانی در این نشست گفت: علم و فناوری زیر بنای توسعه پایدار است و اگر مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه حاشیه اقیانوس هند بنا دارد نقش مهم و شایسته‌ای در منطقه ایفا کند باید همکاری‌های علمی و فناوری را در اولویت قرار دهد. 
 
وی افزود: وزارت علوم در همکاری خود با کشورهای دیگر و سازمان‌های بین‌المللی، به همکاری با موسسات و انجمن‌های علمی وابسته به مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. 
 
وی با اشاره به اینکه هفت سال از تاسیس مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه حاشیه اقیانوس هند گذشته‌است گفت: وزارت علوم ایران همواره از این مرکز حمایت می‌کند. 
سالار آملیتصریح کرد: مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند راه طولانی برای رسیدن به ترویج مطلوب همکاری‌های علمی در منطقه دارد و از این جهت شاهد فعالیت‌ها و اقدامات کشورهای عضو برای ارتقای این مرکز بوده‌ایم ولی این اقدامات به اندازه کافی نبوده‌است. 
 
ویدر ادامه گفت: اگر همکاری‌های علمی و فناوری را یک اولویت بدانیم و باور کنیم علم و فناوری اساس توسعه پایدار است باید فعالیت مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند را افزایش دهیم و وزارت علوم ایران برای افزایش همکاری‌ها با اعضای اصلی و ناظر مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اعلام آمادگی می‌کند. 
 
قائم مقام وزیر علوم در اموربین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در پایان سخنان خود پیشنهاد داد یک کارگروه مشترک با شرکت ۵ کشور عضو مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه حاشیه اقیانوس هند برای تعیین چارچوب‌های همکاری‌ها و برنامه‌های در دست انجام تشکیل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار