عمرانی گفت: هم اکنون مذاکرات جهت بازکردن و دسترسی برای پایگاه isi ادامه دارد، چنانچه تاکنون ۸ متقاضی در خصوص بازکردن این سایت اعلام نیاز کرده‌اند.

سید ابراهیم عمرانی، دبیر شورای تامین منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو باخبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با گزارش عنلکرد شورای تامین منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری باید بگویم که دوره قبل با جهش ارزی ناگهانی در پائیز ۹۰ و ادامه آن در سال ۱۳۹۱ و مشکلات کمبود بودجه دانشگاه‌ها همراه بود و اعضای دوره اخیر شورا در این مدت با مشکلات ناشی از آن در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه روبرو بوده‌اند. 
 عمرانی افزود: دبیرخانه شورا هم در این دوره و تا تاریخ ۳۱ آذر ۱۳۹۲ تحویل دبیر جدید شد که در ادامه کارهای دبیرخانه قبلی، بیشترین تلاشش در اعتماد سازی ناشران در سویی و اعضا در سوی دیگر صرف شده است. 
 
وی افزود: خوشبختانه جز یکی، دو مورد درباره ناشران که برای آن تلاش مضاعفی باید انجام شود، همه ناشران با شورا ارتباط مجدد برقرار کرده‌اند و با وجود مشکل بدهی برخی از اعضا، دسترسی‌های جدید را برای متقاضیان باز کرده‌اند. 
 
عمرانی تصریح کرد: دسترسی به الزویر برای ۱۱ دانشگاه و پژوهشگاه، اشپرینگر برای ۶ دانشگاه و پژوهشگاه، وایلی برای ۳ دانشگاه، CABI برای ۵ دانشگاه، AMSبرای ۵ دانشگاه و پژوهشگاه، Proquest برای ۴ موسسه، امرالد برای ۳ موسسه و پایگاه JSTORE برای ۳ موسسه فراهم شده است. 
 
وی اظهار داشت: درباره پایگاههای ISI و IEEE هم مذاکرات در حال انجام است و موافقت خود را با باز کردن دسترسی‌ها اعلام کرده‌اند که امیدواریم به زودی این پایگاه‌ها نیز باز شوند. ISI تعداد ۸ متقاضی و IEEE با ۹ متقاضی در دست مذاکره هستند.



انتهای پیام/
برچسب ها: موسسه ، پژوهشگاه ، مقالات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار