وزیر محیط زیست لبنان گفت: امضای تفاهم نامه زیست محیطی ایران و لبنان تا چند ماه آینده اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد المنشوق وزیر محیط زیست لبنان در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه محیط زیست که امروز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: همه می‌دانیم که دنیا با چالش‌های زیست محیطی بسیاری رو به رو است از این رو برای برطرف کردن این چالش‌ها نیازمند همکاری بین کشورها هستند.

وزیر محیط زیست لبنان مطرح کرد: در سطح خاورمیانه و جهانی با چالش‌های سرنوشت ساز زیست محیطی مواجه هستیم بر این اساس گاهی لازم است تصمیمات مهمی اتخاذ و اجرایی شود که اینها همه نشان دهنده اهمیت مسئله محیط زیست است.

وی در خصوص تفاهم نامه زیست محیطی ایران و لبنان گفت: به زودی بندهای این تفاهم نامه اجرا خواهد شد.

المنشوق در ادامه به جنگ 33روزه لبنان در سال 2006 اشاره کرد و گفت: دراین راستا از کشور جمهوری اسلامی ایران تشکر ویژه‌ای داریم که از این جنگ از هیچ ایستادگی وحمایت از لبنان دریغ نکرد.

وی گفت: در جنگ 33روزه رژیم صهیونیستی خسارت زیست محیطی زیادی از جمله لکه نفتی بزرگ در سواحل مدیترانه وارد شد از این رو در سال گذشته در سازمان ملل تلاش شد تا مصوبه‌ای مبنی بر پرداخت خسارت رژیم صهیونیستی به لبنان به تصویب برسد که خوشبختانه با اکثریت آرا به تصویب رسید و ایران در این امر نقش پررنگی را ایفا کرد.

وزیر محیط زیست لبنان بیان کرد: مایه افتخار است که شاهد پیشرفت در زمینه همکاری‌های مختلف از جمله زیست محیطی با ایران هستیم و برای گسترش و توسعه این همکاری‌های تلاش می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد جامعه خود را از هر نوع آلودگی و تکفیری در بعد بین‌المللی پاکسازی کنیم.

المنشوق درخصوص مشخص بودن تلاش تمام کشورهای منطقه برای ریشه کن کردن افکار تکفیری گفت: باید کشورها با همدلی حرکت کنند تا در آینده نزدیک شاهد ریشه کن شدن افکار تکفیری باشیم.

وی در پایان گفت: همانگونه که در محیط زیست به دنبال محیطی سبز و پاک هستیم در سیاست نیز به دنبال محیطی سبز و پاک هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار