عارف در هفتمین کنگره سالانه حذب اراده ملت ایران:

توسعه مردم سالاری مهمترین رکن فعالیت احزاب است

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با بیان اینکه هیچ راهی جزء‌ رفتار و کردار مبنتی بر اخلاق نداریم گفت: نباید به هر قیمتی برای حذف رقیب عمل کنیم و نباید برای اهداف کوتاه مدت اخلاق را ندیده بگیریم.

توسعه مردم سالاری مهمترین رکن فعالیت احزاب است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، «محمدرضا عارف» عضو مجمع تشخیص مصلت نظام در هفتمین کنگره سالانه حزب اراده ملت ایران که صبح امروز(جمعه اول اسفندماه) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود اظهارداشت: نماد مردمی بودن انقلاب ما، تحزّب گرایی و فعالیت سازمان‌ها و تشکل‌های شناسنامه دار است.

وی تأکید کرد: به طور طبیعی تلاش دولتمردان و نخبگان جامعه برای گسترش تحزّب‌گرایی، در جهت اجرایی شدن قانون اساسی است.

عارف ادامه داد: برگزاری انتخابات و پیش‌آمدهای سیاسی بهترین فرصت برای فعالیت و حضور احزاب است.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با اشاره به اینکه هیچ حزبی نمی‌تواند بدون همکاری با احزاب دیگر به کسب موفقیت و اکثریت آراء‌ در پیش آمدهای سیاسی برسد گفت: اصالت فعالیت‌های سیاسی در گرو اعضاء و تشکل‌هاست؛ باید احزاب مبنای حرکات سیاسی باشند.

وی با ذکر این مطلب که هدف احزاب کسب قدرت مشروط برای تحقق آرمان‌ها خود است تصریح کرد: باید هدف از فعالیت‌های سیاسی؛ توسعه مردم سالاری و تلاش برای افزایش مشارکت مردم باشد.

عارف در ادامه اظهاراتش افزود: احزاب برای ماندگاری و رسیدن به اهداف خود، ناگزیر به داشتن برنامه‌های راهبردی میان مدت و بلند مدت هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با عنوان این نکته که احزاب موجود باید برای جامعیت بخشیدن به فعالیت‌های خود اقداماتی را انجام دهند گفت: کادر سازی برای جذب هواداران و به خصوص جوانان، همکاری و هم اندیشی با احزاب همسو، آسیب شناسی و شفاف سازی هر چه بیشتر فعالیت‌ها از جمله‌ این اقدامات است.

عارف با تأکید بر اینکه مشکلات امروز ما نتیجه‌ی دور بودن از اخلاقیت است گفت: ما نباید در پی سیاست اخلاقی بلکه باید دنبال رو سیاست مبنتی بر اخلاق باشیم؛ حتی اگر به دنبال منافع گروهی خود هستیم هیچ راهی جز رفتار کردار مبنتی بر اخلاق نداریم. 

وی افزود: حتی درون یک جبهه، اخلاق باید مبنای حرکت و رسیدن به اجماع و ائتلاف در فعالیت‌های سیاسی باشد.

عارف گفت: نباید به هر قیمتی برای حذف رقیب عمل کنیم؛ هدف نباید وسیله را توجیه کند و ما نمی‌توانیم برای اهداف کوتاه مدت اخلاق را ندیده بگیریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آفت پشت سر گذاشتن اخلاق را در عملکردهای خود شاهد هستیم؛ ما باید نشان دهیم که سیاستمان مبنتی براخلاق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار