یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رسانه‌های صهیونیستی نیازمند و علاقمند به این نوع اتفاقات هستند و این خود نشان دهنده این است که ممکن است صهیونیست خود پشت این جریان تروریستی باشند.

بهره‌برداری تبلیغاتی السیسی از کشته شدن 21 مسیحی مصری توسط داعش / ممکن است اسرائیل و السیسی طراح این اقدام وحشیانه باشند"جعفرقنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با کشته شدن 21 مسیحی مصری بدست گروه تروریستی داعش، تصریح کرد: در مصر و همه جای جهان یک نوع انزجار نسبت به اسلام‌گرایی سیاسی بوجود آمده است.
 
وی با بیان اینکه کسانی هستند که آگاهانه با این مسائل برخورد می‌کنند، افزود: این افراد اسلام‌گرایی سیاسی عصر حاضر را در قالب جریان تکفیری مشکوک، از اسلام حقیقی و واقعی جدا می‌کنند و ناآگاهان این دو جریان را باهم جمع می‌بندند.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: در مصر تا یک ماه دیگر باید انتخابات انجام شود و این قتل‌های وحشیانه کاربرد تبلیغاتی زیادی برای ‌السیسی دارد، وی مخالف سرسخت اسلام‌گرایان است و اسلام‌گرایان را نیز به زندان انداخته و  همواره سعی کرده این جریان را با اقدامات خشن متهم کند و لذا این را مصداق و سوژه‌ای می‌داند برای پیشبرد اهداف خود.
 
قنادباشی گفت: در صحرای سینا گروه‌های شبه داعش و گروه‌هایی از لیبی اقداماتی انجام دادند و السیسی با سوژه قراردادن آن اخوان‌المسلمین را متهم کرد در صورتی که اخوان هیچ ارتباط ارگانیکی با گروه‌های تفکیری ندارد.  
 
وی خاطر نشان کرد: قبطی‌ها حدود 10 درصد ازجمعیت 85 میلیونی مصر را تشکیل می‌دهند لذا السیسی قصد دارد با بهره‌گیری تبلیغاتی از این جریان هشت و نیم میلیون قبطی را به طرفداری از خود در این انتخابات وا دارد، البته واجدین شرایط برای رأی‌گیری تنها چهار و نیم میلیون نفر هستند.  
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: مصر مدت‌ها بود که قصد داشت در لیبی مداخله کند تا از تقویت فضای اسلام‌گرایی در این کشور جلوگیری کند و هم اکنون با بهانه سر بریدن 21 مصری توسط داعش به لیبی حمله کرده و سعی می‌کند اهداف خود را کسب نماید.
 
قنادباشی تصرحی کرد: السیسی تا حدی به این اقدام وحشیانه نیاز داشت که گاهی انسان تصور می‌کند شاید خود آن‌ها یعنی السیسی و حامیان غربی‌اش سناریوی این اقدام وحشیانه را چیده باشند.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه در مصر 7 روز عزای عمومی اعلام شده است، اظهار داشت: این در صورتی است که در سالروز انقلاب حدود 80 نفر در قاهره کشته شدند و روزانه حدود 5 نفر در مصر کشته می‌شوند اما حتی یک روز هم عزای عمومی اعلام نشده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: رسانه‌های صهیونیستی نیازمند و علاقمند به این نوع اتفاقات هستند و این خود نشان دهنده این است که ممکن است صهیونیست خود پشت این جریان تروریستی باشد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار