یک کارشناس منطقه غرب آسیا گفت: یک هجمه سهمگین سیاسی و امنیتی در حال حاضر علیه جنبش انصار ‌الله وجود دارد وجنبش انصار‌الله را متهم به کودتا می‌کند در صورتی که نمونه بارز یک انقلاب مردمی است.

جنبش انصار‌الله نمونه بارز یک انقلاب مردمی است/ احساس قرابت شیعیان عربستان با یمن
"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با رویکرد عربستان در مقابل تحولات یمن تصریح کرد: در شرایط حاضر عربستان خود را در پروژه حفظ بقایای رژیم سابق یمن شکست خورده می‌بیند و آنها در این سه سال بسیار تلاش کردند تا بقایای نظام علی عبدالله صالح را حفظ کنند.
 
وی افزود: به طور غیر منتظره‌ای و با حرکت آرام جنبش انصارالله برنامه‌های عربستان در یمن را با شکست مواجه کرد و سه استان از استان‌های هم مرز عربستان با یمن شیعه نشین هستند همچنین شیعیان عربستان با یمن احساس قرابت و نزدیکی می‌کنند از طرف دیگر جنبش انصار‌الله دارای شکل و ماهیتی مانند جنبش حزب‌الله لبنان است که این مسئله عربستان را به شدت نگران می‌کند.  
 
قنادباشی اظهار داشت: پروژه‌های مختلفی را عربستان در یمن به اجرا در آورده است که این پروژه‌ها عبارتند از پروژه تقویت تجزیه‌طلبی، ایجاد ناآرامی، سامان دادن به اختلافات میان احزاب، به کارگیری مجامع جهانی از تزریق پول و تصمیمات و هشدارهای این کشور در شورای همکاری خلیج فارس علیه یمن.  
 
وی ادامه داد: یک هجمه سهمگین سیاسی و امنیتی در حال حاضر علیه جنبش انصار ‌الله وجود دارد و در حالی این جنبش را متهم به کودتا می‌کند که نمونه بارز یک انقلاب مردمی است.  

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار