یک کارشناس سیاست خارجی گفت: طرح مداخله نظامی در یمن با استفاده ابزاری از شورای امنیت و کودتا تلقی کردن این قیام مردمی از جمله کارهایی است که غرب و کشورهای هم پیمان عربی آن در راستای سرکوب این انقلاب مردمی صورت داده‌اند.

"سیدجلال فیاضی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به صدور قطعنامه علیه یمن و درخواست کشورهای خلیج فارس مبنی بر مداخله نظامی در این کشور اظهار داشت: تحولاتی که در یمن شاهد هستیم به صورت خود جوش از سوی مردم با توجه به گرایشاتشان رقم خورده است.
 
وی ادامه داد: یمن در سال‌های گذشته شاهد تحولات متعددی بود که آخرین آنها در دست گرفتن قدرت از سوی جنبش انصار‌الله است  بنابراین با توجه به وجود این جنبش مردمی طبیعی است که کشورهای غربی، عربی- عبری  درصدد مخالفت با آن برآیند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: غرب به دنبال مردمی بودن این جنبش‌ها نبوده و نخواهد بود بلکه آنها همواره منافعشان را در کشورهای منطقه غرب آسیا درنظر می‌گیرند که یمن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

فیاضی تأکید کرد: ارتجاع عرب به سرکردگی غرب به دنبال حکومت مردمی نیستند و با توجه به اینکه جنبش انصار‌الله یک جنبش انقلابی و مردمی است و زمینه‌های حضور مردم را برای تعیین سرنوشت کشورشان فراهم کرده، آن‌ها در صدد سرکوب این جنبش برآمده‌اند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح مداخله نظامی در یمن با استفاده ابزاری از شورای امنیت و کودتا تلقی کردن این قیام مردمی از جمله کارهایی است که غرب و کشورهای هم پیمان عربی آن در راستای سرکوب این انقلاب مردمی صورت داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار