نماینده کلیمیان مجلس گفت: تقدیم شهید از سوی پیروان ادیان‌های مختلف و حضور پررنگ اقلیت‌های مذهبی در جریان انقلاب اسلامی علیه حکومت ستمشاهی نشان‌دهنده آن است که پیروان ادیان‌های مختلف در ایران اسلامی بر اساس منافع، میهن، فرهنگ مشترک و اعتقادات مشترک به معاد، توحید و نبوت زندگی می‌کنند.

خالقی"سیامک مره‌صدق" نماینده کلیمیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که پیروان ادیان توحیدی از هزاران سال پیش به صورت برادرانه و با درجه بالایی از تأمل و همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند،‌ گفت:‌ هیچ‌گاه ما در ایران شاهد رفتارهای نژادپرستانه نبوده‌ایم و یکی از دلایل این موضوع به خصوصیات خاص مردم ایران مربوط است.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش مجلس تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از آن جایی که این احساس همزیستی و اشتراک میان پیروان ادیان به مراتب بیشتر از گذشته شد، این همزیستی عمق و ابعاد وسیع‌تری پیدا کرد.

وی در ادامه افزود:‌ ما همواره در برخوردهای خود با تمامی افراد خارج و داخل ایران وظیفه خود دانسته‌ایم که واقعیت‌های موجود را منعکس کنیم تا به آگاهی‌سازی اذهان مردم به ویژه در سطح جهانی نسبت به نحوه رعایت حقوق بشر و کرامت انسانی در ایران یک نوری بیافکنیم.

مره‌صدق اظهار داشت: به دلیل تبلیغات سوئی که در سطح جهان علیه ایران انجام شده است، واقعیت‌هایی که از لحاظ احترام به ادیان‌های مختلف در کشور ما وجود دارد، اغلب نادیده گرفته می‌شود و به عنوان وظیفه ملی و اعتقادی خود همواره انعکاس واقعی شرایط مساعد آزادی دینی را در کشورمان وظیفه خود دانسته‌ایم.

نماینده کلیمیان در مجلس گفت: نمایندگان اقلیت‌های مذهبی به ویژه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش‌‌شان را در این مورد مضاعف کرده‌اند و در تمام تماس‌هایی که با دیپلمات‌های خارجی داشتیم، شرایط مساعد اقلیت‌های مذهبی در ایران را به آن‌ها انعکاس داده و منتقل کردیم.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش مجلس افزود: امروز در سطح دنیا به بهانه تعصبات مذهبی، امپریالیسم و صهیونیسم دست به کشتار انسان‌ها زده‌اند همانند حرکت اخیر داعش در قتل‌عام مسیحیان قبطی در لیبی و حرکت‌هایی که طالبان و القاعده در عراق و سوریه انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: در واقع اگر این افراط‌گری‌ها و یا حتی اتفاقات اخیر در اروپا را با جریاناتی که در ایران وجود دارد به ویژه نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا مقایسه کنیم به یک مفهوم کاملی از تساهل و مدارا خواهیم رسید که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی در ایران وجود دارد و مسلما می‌تواند برای همه دنیا یک الگو باشد.

مره‌صدق بیان داشت: دنیا می‌تواند با استفاده از الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مذهبی در کنار یکدیگر با حفظ کامل حقوق شهروندی و تکیه بر نقاط مشترک و با احترام گذاشتن به سلایق متفاوت در ایران برای پیشرفت کشورشان و مبارزه با دشمنانشان با یکدیگر استفاده کنند.

نماینده کلیمیان در مجلس خاطرنشان کرد: حضور پررنگ ملت ایران در کنار یکدیگر در جریان دوران دفاع مقدس، تقدیم شهید از سوی پیروان ادیان‌های مختلف، حضور پررنگ اقلیت‌های مذهبی در جریان انقلاب اسلامی علیه حکومت ستمشاهی و همچنین حضور پررنگ تمامی مردم ایران در سازندگی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی همه نشان‌دهنده آن است که پیروان ادیان‌های مختلف در ایران اسلامی  بر اساس منافع، میهن، فرهنگ مشترک و اعتقادات مشترک به معاد، توحید و نبوت زندگی می‌کنند و این امر می‌تواند به الگوی مناسبی برای همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان‌های مختلف در دنیای بحران‌زده امروز تبدیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار