عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز نسبت به کسانی که اقدام به تهیه، تولید و توزیع مواد مخدر می‌کنند بنا به قانون جرایم سنگینی در نظر گرفته شده و برایمان مهم نیست که سازمان ملل نسبت به این که چرا با یک قاچاقچی مواد مخدری که صدها هزار کیلو مواد مخدر را در جامعه توزیع می‌کند، اعتراضی داشته باشد.

"محمدحسن آصفری" نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به گزارش سالانه "بان‌کی‌مون" دبیر کل سازمان ملل و متهم کردن دکتر روحانی به خلف وعده در زمینه حقوق بشر، گفت: در جمهوری اسلامی ایران حقوق اقلیت‌های دینی به طور دقیق در قانون اساسی ما مطرح شده است.

وی با بیان اینکه حقوق اقلیت‌های دینی همچون سایر شهروندان ایرانی است، افزود: هیچ منعی برای فعالیت‌ها و اقدامات اقلیت‌ها در ایران وجود ندارد و می‌توانند فعالیت‌های گوناگونی در جامعه داشته باشند، آن‌ها مسئولیت‌های مختلفی را در بخش خصوصی و دولتی داشته و از تمامی حقوق برخوردارند، لذا بهتر است که آقای بان‌کی‌مون به جای پرداختن به موضوعاتی که نخ نما شده و هیچ جایگاهی در جمهوری اسلامی ایران ندارد، اظهار نظر نکند.
 
آصفری تاکید کرد: چرا "بان‌کی‌مون" به اتفاقات و جنایاتی که امروز در جهان در حال وقوع است، توجهی نمی‌کند، این بی‌توجهی را می‌توانیم در برخورد با سیاه پوستان تنها به دلیل رنگ پوستشان و نه به خاطر دین و مذهب، جنایات میانمار، آفریقای جنوبی و سایر کشورها و همچنین در رابطه با عربستان سعودی که هیچ کس غیر از طایفه وهابیت حق گرفتن پست و مقام را ندارد، مشاهده کنیم.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: بنده معتقدم این اظهارات دبیر کل سازمان ملل، همان سناریویی است که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند و متاسفانه این گونه موضع‌گیری‌های جانبدارانه جایگاه سازمان ملل را که به عنوان نهاد سیاست‌گذاری است را زیر سوال می‌برد، لذا بهتر است به ایران بیاید و از نزدیک شاهد زندگی اقلیت‌های دینی، جایگاه آن‌ها و اختیارات و مسئولیت‌های آنها در ایران باشد که هیچ کوتاهی از سوی ایران مطرح نیست.
 
وی افزود: جریان بهائیت به دنبال صدمه زدن به ریشه، اصول و ارکان دینی ما و ترویج افکار التقاطی هستند، اما ما اجازه ترویج فرهنگ ضد دینی آن‌ها را در جامعه‌مان نمی‌دهیم و این را به صراحت اعلام می‌کنیم.  
 
لازم به ذکر است؛ "بان‌کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود ادعا کرد که تبعیض علیه اقلیت‌های قومی به لحاظ قانونی و عملی در ایران ادامه دارد. اعضای فرقه بهائیت همچنان از دسترسی به آموزش عالی و شغل دولتی محرومند و شاهد ادامه دخالت دولت در اشتغال آن‌ها در بخش خصوصی هستیم".  
 
نماینده مردم کمیجان تصریح کرد: امروز قاچاق مواد مخدر به عنوان آسیب خانمان‌سوز برای همه جوامع بشری مهم است، تولید مواد مخدر صنعتی یک تهدید جدی بعد از جنگ بوده چرا که بیشترین تلفات را دارد، بنابراین نمی‌شود از این موضوع به سادگی گذشت، در جمهوری اسلامی ایران نیز نسبت به کسانی که اقدام به تهیه، تولید و توزیع مواد مخدر می‌کنند بنا به قانون جرایم سنگینی در نظر گرفته شده و برایمان مهم نیست که سازمان ملل نسبت به این که چرا با یک قاچاقچی مواد مخدری که صدها هزار کیلو مواد مخدر را در جامعه توزیع می‌کند، اعتراضی داشته باشد.  
 
وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران مبارزه با مواد مخدر را یک افتخار برای خود می‌داند ادامه داد: چرا آقای بان‌کی‌مون نسبت به شهادت 4 هزار جوان که در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند، موضع گیری نمی‌کند، اما نسبت به قاچاقچیان مواد مخدری که جوانان ما را به شهادت می‌رسانند دلسوزی می‌کند؟ این مواضع بان‌کی مون با ساختار و وظایف سازمان ملل در تضاد است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه امروز سازمان ملل سیاست‌های آمریکایی‌ها را دنبال می‌کند و مواضعی نیز که دبیر سازمان مل مطرح می‌کنند، در این راستا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار