یک کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: فیلتر کردن سایت‌های غیر اخلاقی و فاقد مجوز در هر کشور مبتنی بر قوانین داخلی صورت می‌گیرد و هیچ‌کدام از ارکان سازمان ملل برای تنظیم مسائل حقوقی و جرم‌انگاری در این زمینه مجاز به دخالت نیستند.

"یداله عسگری" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به گزارش سالانه‌ بان‌کی‌مون درباره نقض حقوق بشر در ایران، اظهار داشت: متاسفانه تلقی غرب از حقوق بشر حتی با آنچه که در اعلامیه جهانی حقوق‌ بشر وجود دارد، متفاوت است، به طوری که آن‌ها ارزش‌ها و منافع مورد نظر خود را تحت عنوان حقوق‌ بشر می‌شناسند و به استناد آن جهان را مدیریت می‌کنند.   
 
وی ادامه داد: جهان‌شمولی اعلامیه حقوق‌ بشر، هرگز به معنای آزادی مطلق نیست، بلکه محدودیت‌های مربوط به حقوق جامعه و حقوق الهی در آن لحاظ شده است و لذا مصادیقی از جمله مسدود شدن برخی رسانه‌های اجتماعی و یا اعدام مجرمان مواد مخدر و... که در گزارش سالانه بان‌کی‌مون به آن اشاره شده، به لحاظ حقوقی از جایگاهی برخوردار نیست، چرا که این مسائل مربوط به قانون داخلی کشورها است.   
 
عسگری افزود: تهیه گزارش‌هایی درباره نقض حقوق بشر در ایران به منظور تشویش افکار عمومی و سیاه‌نمایی برای افرادی است که با جامعه ایران آشنا نیستند و  اقدام غرب در راستای هر چه بسته و غیر دموکراتیک نشان دادن ایران است.
 
وی تصریح کرد: فیلتر کردن سایت‌های غیر اخلاقی و فاقد مجوز در هر کشور مبتنی بر قوانین داخلی صورت می‌گیرد و هیچ‌کدام از ارکان سازمان ملل در تنظیم مسائل حقوقی و جرم‌انگاری در این زمینه مجاز به دخالت نیستند و این در حالیست که مطابق قانون این اختیار به هیئت نظارت بر مطبوعات داده شده است.   
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: هیچ نظام حقوقی در جهان، کنترل سایت‌های اینترنتی را مبتنی بر سلب آزادی نمی‌داند، بنابراین آنچه که در این گزارش مطرح شده، صرفا جنبه سیاسی دارد و به لحاظ حقوقی از جایگاهی برخوردار نیست.

گفتنی است؛ گزارش ضد ایرانی بان‌کی‌مون در شرایطی مطرح می‌شود که قرار است تا چند روز دیگر نشست مجمع عمومی در نیویورک برگزار شود و سران کشورهای جهان با حضور در سازمان ملل درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای سخنرانی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار