نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، تضییع حقوق اقلیت‌ها در ایران را سخنی بیهوده و غیرواقعی خواند و گفت: در جریان سفر هیات پارلمانی اروپا به تهران، این هیات با نمایندگان اقلیت‌های دینی کشور در مجلس شورای اسلامی دیدار داشتند، اما متاسفانه امروز شاهد انعکاس‌های غیر واقعی از حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران هستیم که به هیچ عنوان ارزش فکر کردن ندارد.

سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به قطعنامه نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران از سوی سازمان ملل متحد اظهار داشت: در ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی، جامعه اقلیت دینی همواره همانند سایر شهروندان از حقوق مادی و معنوی برخوردار بوده و بر خلاف تبلیغات مسموم برخی کشورها که سعی در سیاه‌‌نمایی واقعیت‌ها دارند، تضییع حقوق اقلیت‌ها سخنی بیهوده و غیرواقعی است.

وی با بیان اینکه اینگونه ادعاها هیچ‌گونه سندیتی ندارد، ادامه داد: در جریان سفر هیات پارلمانی اروپا به تهران، این هیات با نمایندگان اقلیت‌های دینی کشور در مجلس شورای اسلامی دیدار داشتند که بنده در این دیدار این هیات را کاملا در جریان وضعیت کلیمیان ایرانی قرار دادم، اما متاسفانه امروز شاهد انعکاس‌های غیر واقعی از حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران هستیم که به هیچ عنوان ارزش فکر کردن ندارد.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقوق بشر از جمله مسائلی است که در جای جای دنیا مورد پذیرش و قبول واقع شده اما به لحاظ تفاوت در فرهنگ‌ها، گاهاً سوء تفاهم‌هایی در این موضوع به وجود می‌آید، که در هر حال به اعتقاد بنده آن شکلی که در نظام مردم‌سالارانه و دموکراسی که با هویت دینی مردم ایران سازگار است تبلور پیدا کرده بهترین نمونه رعایت حقوق بشر در خاورمیانه و حتی در کل جهان است.

مره‌صدق با تاکید بر اینکه اقلیت‌های دینی در ایران هیچ احتیاجی به نسخه‌پیچی از خارج ندارند، گفت: اگر سازمان ملل و نظام‌های سلطه به طور جد نگران وضعیت حقوق بشر در دنیا هستند راجع به کشورهای هم‌پیمان خود صحبت کنند که حتی به خانم‌ها اجازه رانندگی هم نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه مشکلی در خصوص حقوق بشر برای اقلیت‌های دینی در ایران وجود ندارد، ادامه داد: ایران از گذشته ترکیبی از مذاهب و قومیت‌های مختلف بوده و در طول تاریخ نیز منافع مشترک همه ایرانیان را به هم گره زده است و ما اقلیت‌های دینی در درجه اول خود را ایرانی و متعلق به این کشور می‌دانیم و در چارچوب امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌داریم.

لازم به ذکر است؛ مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه‌ای، نسبت به نقض حقوق بشر، تبعیض علیه زنان، اقلیت‌های مذهبی و آزادی بیان و عقیده در ایران ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار