به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در فصل ۲۰۱۴ با روی کار آمدن قوانین جدید، موتورها در اولویت اول تیمها قرار گرفتند و آیرودینامیک اهمیت کمتری یافت.
نیوی در اینباره گفت: RB11 از نظر زمانی تنها اتومبیلی است که در طول دوران حرفهای کاریام در فرمولیک تمام وقتم را صرف آن نکردم.اما در برخی موارد و جزئیات با گروه طراحی همکاری داشتم.
وی ادامه داد:در شرایط عادی به دلیل جلوگیری از اتلاف سرمایه هزینههای زیاد، پیداکردن یک راه جدید در قوانین خیلی سخت است. اما من زیاد به این موضوع اهمیت نمیدهم. چون در تونل باد و CFD هم محدودیتهایی در نظر گرفتهاند.
نیوی افزود:فدراسیون جهانی از این میترسد که اگر محدودیتها کم باشند، یک تیم میتواند آوانتاژ زیادی داشته باشد. اما حالا وضعیت کاملاً برعکس شده است.
وی در آخر گفت:در مورد طراحی شاسی محدودیتهای قوانین خیلی زیاد شده است. به همین دلیل هم اتومبیلها خیلی شبیه به هم شدهاند. به عنوان یک طراح، متفاوت کار کردن خیلی سخت شده است. سخت است که ایدهها و راههای تازهای پیدا کنید. من باور دارم محدودیتها زیادی سفت و سخت هستند.