هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران در برابر قدرت‌های زیاده‌خواه پرچم سفید بالا نخواهد برد

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان این که اگر توافق نهایی تا 10 تیر صورت نگیرد، کشورهای 1+5 در برابر افکار عمومی مسئول هستند، گفت: اگر این توافق حاصل نشود، ایران تمام تعهدات خود در گذشته را نادیده خواهد گرفت.

شکست مذاکرات ایران را به غنی‌سازی 20 درصد بازمی‌گرداند

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همه مسیر‌های اعتمادسازی را طی کرده، گفت: الان افکار عمومی به این نتیجه رسیده که ایران در طول سال‌های گذشته به تعهدات خودش در زمینه فناوری هسته‌ای چه در مقابل آژانس بین‌المللی اتمی و چه در مقابل کشورهای 1+5 عمل کرده است.

این کارشناس سیاست خارجی با تأکید بر این که توپ الان در زمین کشورهای 1+5 است، ‌تصریح کرد: اگر توافق تا 10 تیر صورت نگیرد، کشورهای 1+5 در برابر افکار عمومی مسئول هستند، زیرا این امریکا است که از رهگذر کارشکنی و زیاده‌خواهی سعی می‌کند در فرایند مذاکرات کارشکنی ایجاد کند و کشورهای 1+5 با ایران به توافق نهایی نرسند.

هانی‌زاده با اشاره به این که اگر این توافق نهایی حاصل نشود، ایران تمام تعهدات خود در گذشته را نادیده خواهد گرفت، اظهار داشت: ایران به غنی‌سازی 20 درصد بازخواهد گشت و کشورهای 1+5 قبل از ایران از این اقدام آسیب خواهند دید و افکار علیه کشورهای 1+5 است.

وی با اشاره به این که ایران به همان نقطه اول بازخواهد گشت، بیان داشت: آمریکا و غرب هم تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال خواهند کرد اما تجربه نشان داده این تحریم‌ها نمی‌تواند ملت ایران را وادار به تسلیم کند.

هانی‌زاده در پایان با اشاره به عدم موفقیت تحریم‌ها طی سالیان گذشته اظهار داشت: تحریم‌هایی که طی 35 سال علیه ایران تصویب شد، نتوانسته مانع این شود که ایران پرچم سفید را در برابر این قدرت‌های زیاده‌خواه بالا ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار