رئیس هیات مدیره انجمن سینماداران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سینما آلوده سیاست و جناح‌بندی شده است/ عملکرد «جواد شمقدری» و «حجت‌الله ایوبی» مثبت نبوده است

محمد قاصد اشرفی گفت: سینمای این روزها آلوده به سیاست و جناح‌بندی شده، در صورتی که سینما فارغ از سیاست و جناح‌بندی باید به کارهای هنری و فرهنگی بپردازد و انتظار ما از رئیس سازمان سینمایی این است که اصناف مختلف را با یک دید و نظر ببیند.

محمد قاصد اشرفی‌، رئیس هیأت مدیره انجمن سینماداران در خصوص ارزیابی کیفیت فیلم‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: به دلیل آنکه امسال حجت‌الله ایوبی و علیرضا رضا داد، انجمن سینما داران را از دیدن فیلم محروم کردند و سالنی را مثل سایر اصناف در اختیار ما نگذاشتند به طبع موفق به دیدن همه فیلمها نشده و نظر قطعی در خصوص کیفیت آنها ندارم.
 
وی افزود: بحث ما دیدن فیلم نیست چون دیدن فیلم در هر سینمایی برای ما راحت است بحث این است که نباید به دلیل تبعیض و سلایق شخصی تعدادی را از این موقعیت محروم کنند.
 
رئیس هیأت مدیره انجمن سینماداران ادامه داد: با توجه به اکران برخی از فیلم‌های جشنواره در سینما ماندانا درخلال اکران، نظرات مخاطبان در خصوص کیفیت فیلم‌ها متفاوت بود، آنها اکثر فیلمها را از لحاظ ساخت خوب و از لحاظ قصه ضعیف می‌دانستند.
 
قاصد اشرفی افزود: تعداد کمی از فیلم‌ها با استقبال روبرو شدند و از نظر مخاطبان نمره متوسط و رو به ضعیف به آنها تعلق می‌گیرد. مخاطبین از کارگردانها و فیلمساز‌های ما چند قدم جلوتر هستند پس باید به نظرات آنها احترام گذاشت.
 
وی ادامه داد: به نظر من هر فیلمی با هر ژانر و موضوعی که دارد باید گیشه را تسخیر کرده و مخاطب را جلب کند. پس با ساختن فیلم‌های خوب و استاندارد هم به شعور مخاطب احترام می گذاریم و هم باعث رونق سینما می‌شویم.
 
قاصد اشرفی اظهار داشت: در زمان اکران جشنواره سه فیلم پرمخاطب «عصر یخبندان»، «ایران برگر» و «کوچه بی‌ نام» از لیست از پیش تعیین شده سینمای من حذف شد که با این اتفاق شاهد تبعیض علنی بین سینماها بودیم که باعث شد مخاطبان در چند مورد صورت‌جلسه‌ای را تنظیم و امضاء‌ کنند و تحویل وزارت ارشاد دهند.
 
رئیس هیأت مدیره انجمن سینما داران تصریح کرد: امیدوارم امسال با اکران خوبی مواجه باشیم و از مخاطبان درخواست می‌کنم سینما را تنها نگذارند چون سینما با مخاطب معنا پیدا می‌کند.
 
قاصد اشرفی عنوان کرد: چون مدت مدیدی است که در سینما حضور دارم و شاهد تغییر و تحولات فراوانی در سینما بودم در بین این تحولات عملکرد جواد شمقدری‌ و حجت الله ایوبی خوب نبوده است چون آنها بین اصناف تبعیض قائل می‌شوند.
 
وی ادامه داد: سینمای این روزها آلوده به سیاست و جناح‌بندی شده، در صورتی که سینما فارغ از سیاست و جناح‌بندی باید به کارهای هنری و فرهنگی بپردازد و انتظار ما از رئیس سازمان سینمایی این است که اصناف مختلف را با یک دید و نظر ببینند.
 
قاصد اشرفی‌ افزود: باید پردیس‌های‌ بیشتری ساخته شود تا مخاطبان بیشتری به سینما بیایند و سینما‌گران بتوانند از این طریق در بالا بردن فرهنگ ایرانی نقش بالایی ایفا کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: از لحاظ سیستم دیجیتال و پخش فیلم مشکلی نداشتم. جا دارد از مدیر عامل سینما شهر بخاطر اینکه سالن 3 سینما ماندانا را به سیستم دالبی مجهز کرد تشکر و قدردانی کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار