کشورهای غربی بر حل سياسی بحران ليبی تاکيد کردند

قدرت‌های بزرگ غربی بر لزوم دستیابی به راه‌حلی سیاسی در لیبی تاکید کردند و با انتشار بیانیه‌ای اقدامات تروریستی داعش را در لیبی محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا نوشت: دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای اقدامات تروریستی رادر لیبی به شدت محکوم کردند. قتل وحشیانه بیست و یک شهروند مصری در لیبی به دست تروریست‌های مزدور داعش بار دیگر ضرورت فوری برای یافتن راه حلی سیاسی برای مناقشه این کشور را یادآور می‌شود. 

ادامه روند کنونی به نفع گروههای تروریستی از جمله داعش است. تروریسم بر زندگی تمامی مردم لیبی اثرگذار شده است و هیچ جناحی به تنهایی نمی‌تواند با چالش‌های موجود مقابله کند. تلاش سازمان ملل برای تشکیل دولت وحدت ملی بهترین امید برای مردم لیبی به منظور مقابله با تهدید تروریسم و مقابله با خشونت و بی‌ثباتی است که جریان پیشرفت و انتقال سیاسی در این کشور را مانع شده است. جامعه بین المللی به طور کامل آماده حمایت کامل از دولت وحدت ملی در این کشور به منظور پاسخگویی به چالش‌های موجود است. 

 «برناردینو لئون» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور لیبی در روزهای آتی جلساتی به منظور افزایش حمایت از دولت وحدت ملی در لیبی برگزار خواهد کرد. 

ما از حضور تمامی جناح‌ها در این مذاکرات و صدور بیانیه‌ها از طرف مجلس نمایندگان لیبی قدردانی می‌کنیم. 

ما به طور ویژه از تمامی جناح‌ها و افراد مرتبط با مجمع ملی پیشین این کشور می‌خواهیم که از فرصت پیش آمده برای پیوستن به تلاشهای سازمان ملل در روزهای آینده استفاده کنند و نقشی سازنده برای امید بخشیدن به آینده سیاسی لیبی بازی کنند. ضرورت تهدید تروریستی موجود پیشرفت سریع جریان سیاسی بر اساس زمان بندی شفاف را می‌طلبد. 

آنهایی که تلاش می‌کنند مانع این جریان و انتقال دمکراتیک و ۴ سال پس از انقلاب در لیبی شوند بدانند که از اقدامات آن‌ها ممانعت به عمل خواهد آمد زیرا اقدامات آن‌ها سبب خواهد شد که این کشور به هرج و مرج و افراطی‌گری مبتلا شود. آن‌ها به سبب اقدامات خود در برابر مردم لیبی و جامعه بین المللی مسئول هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشور ، داعش ، محکوم ، لیبی ، غربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار