محمد الغیران؛ وزیرخارجه دولت نجات ملی لیبی درباره اوضاع امنیتی این کشور در سخنانی اعلام کرد؛‌گردانهای لیبیایی قصد دارند مقرهای دولتی را از گروه مسلح داعش باز پس گیرند.

محمد الغیران: گردان‌های لیبیایی قصد دارند مقرهای دولتی را از داعش باز پس‌گیرند
به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد؛«محمد الغیران» وزیر خارجه دولت نجات ملی لیبی درباره اوضاع امنیتی این کشور کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

وی در این نشست خبری گفت: رئیس ستاد مشترک کمیته ای که از کنگره ملی این کشور منشعب شده است با اعزام یک گردان از مصراته به سرت موافقت کرده است.

گردانهای لیبیایی قصد دارند مقرهای دولتی را از گروه مسلح داعش باز پس گیرند.

وی افزود رئیس ستاد مشترک وابسته به کنگره ملی برای مقابله با داعش گردانی را به شهر «سرت» اعزام کرده است.

محمد الغیران افزود ما همه اشکال تروریسم را به طور مطلق در هر مکان و ضد هر شخصی صرف نظر از دین و مذهبش و گرایشش محکوم می‌کنیم. ما  تاکید می‌کنیم افراط گرایی و اقدامات تروریستی به هیچ وجه با دین حنیف اسلام و اخلاق و آداب و عرف و سنتهای ما ارتباطی ندارد. ما اقدام تروریستی را که تصاویر آن در رسانه ها منتشر شد و بیست ویک نفر از برادران مصری ما به شکل وحشیانه ای در آن قربانی شدند به شدت محکوم می‌کنیم.

تصاویر نشان می‌داد که این اقدام در خاک لیبی انجام شده است اما دلیلی در خصوص درستی این تصویر وجود ندارد و  اگر این مساله حقیقت داشته باشد ما تسلیتهای خالصانه خود را به خانواده قربانیان و ملت برادر مصر اعلام می‌کنیم. 

از سوی دیگر به خانواده‌ها و ملت لیبی کشته شدن شماری از هموطنان را در خلال تجاوز وحشیانه هواپیماهای مصری در دوشنبه گذشته را به شهر درنه تسلیت می‌گوئیم. این حملات منجر به کشته شدن هفت غیرنظامی از جمله سه کودک و زخمی شدن دهها نفر طی آمارهای اولیه شد.

افزون بر این حجم زیادی از اموال و ساختمانها ویران شد و این اقدام نقض آشکار حاکمیت و امنیت  دولت لیبی به شمار می آید و یک جنایت جنگی ضد انسانی و نقض قوانین و منشورهای بین المللی است. این اقدام تخریب امنیت و ثبات لیبی و در واقع تلاشی مذبوحانه از جانب دولت مصر برای فرار از بحرانهای داخلی سیاسی، اقتصادی و امنیتی است که با قربانی کردن افراد بیگناه در مصر و لیبی صورت گرفت.

این اقدام به معنای نادیده گرفتن عمق روابط تاریخی میان دولت ملت بود. ما از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه مغرب عربی و سازمانهای حقوقی می‌خواهیم به مسئولیت‌های خویش در این خصوص عمل کنند و مانع تکرار اینگونه تجاوزات اشکار به حاکمیت لیبی شوند.

ما از شورای امنیت می خواهیم در جلسه اضطراری امروز خود به ماموریتها و وظایف خود برای جلوگیری از این تخلفات و نقضهای جنایتکارانه عمل کند و کمیته‌ای حقیقت یاب درباره درستی نوار ویدئویی منتشر شده در ماهواره‌ها و رسانه‌های جهان تشکیل دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار