باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا بار دیگر درخواست خود از کنگره برای صدور مجوز اقدام نظامی علیه عراق را تکرار کرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لس آنجلس تایمز ؛ باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا  بار دیگر درخواست خود مبنی بر صدور مجوز از سوی نمایندگان کنگره به منظور اقدام نظامی مستقیم در خاک عراق را مطرح کرد . صبح روز چهارشنبه باراک اوباما در یادداشتی خطاب به نمایندگان کنگره نوشت : ایالات متحده موفقیت های زیادی در مبارزه با تروریسم بدست آورده است . ما مرکز رهبری القاعده را نابود کرده ایم و از این طریق با توقیت امنیت ملی کشور از تکرار حوادثی مانند 11 سپتامبر جلوگیری می کنیم . 

تهدیدات بطور همزمان افزایش پیدا کرده است . شاخه وابسته به القاعده در یمن بطور فعالانه بر علیه ما توطئه سازی می کند . از زمان 11 سپتامبر به بعد ، تروریست ها  شهروندان آمریکایی را در خارج از مرزهای ما به قتل می رسانند مانند حملاتی که در بنغازی لیبی انجام شد . اینجا ، در داخل آمریکا نیز مردم کشور در مسابقه دوی ماراتن بوستون کشته می شوند . 

کمپینی که ما در سراسر جهان بهراه انداخته ایم مانع افراط گرایی و خشونت گرایی مردم کشورها می شود . نبرد ما ، نبرد قلب ها و ذهن هاست . در عراق و سوریه گروه های تروریستی ای که ما آنها را داعش می نامیم شهروندان بی گناه را سلاخی می کنند و گروگان های خودکه در میان آنها آمریکایی نیز هست ، به قتل می رسانند . آنها توحش خود را با قتل 21 مسیحی مصری ، تا لیبی توسعه داده اند .

باراک اوباما در بخش دیگری از یادداشت خود نوشت : ما در ماه های اخیر شاهد حملات مرگباری در اتاوا ، سیدنی ، پاریس و کپنهاگ بوده ایم . در جای دیگر طالبان پاکستان بیش از 100 دانش آموز و معلم را به قتل می رساند . در سومالی ، الشباب نیر حملاتی را در سرتاسر شرق آفریقا به راه انداخته است . بوکوحرام نیز در نیجریه و کشورهای همسایه آن کودکان ، زنان و مردان را ربوده و سپس به قتل می رساند . 

در مواجهه با چنین چالشی ، ما باید هم در داخل کشور و هم درسطح بین المللی با یکدیگر متحد باشیم . ما می دانیم که نیروی نظامی به تنهایی نمی تواند مشکل را حل کند و به سادگی نمی توانیم تروریست هایی را که شهروندان بی گناه را می کشند ، از میان برداریم . ما همچنین باید با افراط گرایی خشونت آمیز نیز مقابله کنیم ، افراط گرایانی که خود مستقیما در عملیات های تروریستی حضورندارند اما موجب جذب و تحریک افراد به افراطی گری می شوند . 

اوباما در ادامه تصریح کرد: در هفته جاری کا یک گام به جلو پیش رفتیم زمانی که دولت ها ، گروه های مدنی و رهبران انجمن ها از 60 کشور دنیا در واشنگتن گردهم آمدند تا نشست جهانی برای مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز را برگزار کنند . تمرکز ما بر روی توانمدسازی جوامع محلی خواهد بود . 

القاعده و داعش در حال ترویج تفسیری مبهم از دین هستند ، تفسیری که از سوی اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان دنیا طرد شده است . جهان باید صدای علما و دانشمندان مسلمانی را که ماهیت صلح آمیز و حقیقی اسلام را ترویج می کنند ، بلندتر منعکس کند . ما می توانیم اعترافات تروریست های پیشین را بشنویم که می گویند چگونه این گروه های تروریستی به اسلام خیانت می کنند . ما می توانیم به جوانان مسلمان کمک کنیم تا با همکاری با بخش های خصوصی ازابزارهای رسانه های اجتماعی استفاده کنند و با افراطی گری در فضای مجازی مبارزه کنند .

بر اساس تجربه می دانیم که بهترین روشی که می تواند مانع از جذب جوانان به سوی گروه های افراطی و خشونت آمیز شود حمایت از خانواده ، دوستان ، معلمان ورهبران دینی آنهاست .در نشست هفته جاری برای مبارزه با افراطی گری رهبران جوامع و شهرهای مختلف کشور راه های مشارکت با یکدیگر برای ممانعت از ترغیب جوانانشان بسوی گروه های افراط گرا را بررسی می کنند. 

رییس جمهور آمریکا افزود : ما بعنوان یک ملت ابتدا بایداین مساله را دریابیم که رهبران گروه هایی مانند داعش کمر به قتل ما بسته اند . آنها یک تهدید فوری محسوب می شوند .آنها خود را منادیان آخرالزمان می دانند . از نگاهی وسیعتر  ،  گروه هایی مانند داعش و القاعده از خشمی که مردم بر اثر بی عدالتی و فساد و نیز ناامیدی از بهبود وضعیت آنها دارند ، بهره برداری می کنند . جهان امروز باید چیز بهترین برای ارائه به جوانان داشته باشد . 

دولت هایی را که مساله  به بازی گرفته شدن حقوق بشر توسط ترورست ها را رد می کنند همان هایی هستند که معتقدند تنها راه دست یابی به تغییر استفاده از خشونت است . تلاش ها برای مقابله با افراطی گری تنها در شرایطی به نتیجه مطلوب می رسد که شهروندان اعتراضات مشروع خود را طی روندی دیپلماتیک عنوان کنند .این تلاش ها باید همراه با توسعه اقتصادی ، آموزشی و اشتغال زایی باشد تا مردم برای داشتن کرامت زندگی امیدوار باشند . 

وی مدعی شد : در نهایت با وجود اینکه القاعده و داعش تلاش می کنند که این دروغ را القا کنند که ایالات متحده در حال جنگ بااسلام است همه ما دارای نقش در حفظ ارزش های کثرت گرایانه هستیم که ما را بعنوان آمریکایی تعریف میکند . در این هفته مردم زیادی از ادیان مختلف به ما می پیوندند ، از جمله مسلمانان آمریکا که روزانه کمک های فوق العاده ای به  ملت ما می کنند . باید یادآوری کنم که آمریکا کشور موفقی است چراکه از تمامی افراد با هر دین و عقیده ای استقبال می کند . 

همین کثرت گرایی بارها از سوی ایدئولوژی های منفور و اشخاصی از مذاهب مختلف مورد تهدیدواقع شده است . ما شاهد یک قتل غم انگیز در معبد ویسکانسین در 2012  و همچنین قتل در یک مرکز یهودی در کانزاس در سال 2014 هستیم .ما هنوز نمی دانیم چرا سه جوان که از مسلمانان آمریکا بودند به طرز وحشیانه در چپل هیل کشته شده اند. ما می دانیم که بسیاری از مسلمانان در سراسر آمریکا وحشت زده و ترسان هستند . همه مسلمانان با هر دین و عقیده ای باید با یکدیگر متحد بمانند وهیچکس نباید به دلیل نحوه خداپرستی و دینداری اش مورد هدف قرار بگیرد .

اوباما در انتهای مقاله خود خاطرنشان کرد : کمپین ما مانع پیوستن مردم سراسر دنیا به گروه های خشونت آمیز افراط گرا می شود . ما در نشست این هفته بار دیگر نشان خواهیم داد که _ برخلاف تروریست ها که تنها نوید دهنده مرگ و بدبختی هستند _ جوامع ما آزاد است و راه درست را برای فرصت ، عدالت و کرامت ارائه می دهیم . 

گفتنی است اوباما در حالی این یادداشت را نوشته است که ایالات متحده همچنان درگیر تبعات سنگین دو جنگی است که از سال ها پیش در منطقه غرب آسیا به راه انداخته است . نمایندگان معتقدند تکرار تجاوز نظامی به عراق نه تنها بهبودی در وضعیت بحرانی این کشور ایجاد نخواهد کرد بلکه هزینه های هنگفتی را نیز بر دوش دولت آمریکا متحمل می کند . نخستین بار جورج بوش در سال 2002 و در دوران ریاست جمهوری خود دستور حمله و اشغال مستقیم عراق را صادر کرد و باراک اوباما نیز از زمان حضور خود در کاخ سفید با پیروی از همان مسیر ، به جنگ افروزی و اشوب گری در منطقه مشغول است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: اوباما ، نظامی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی
۱۸:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
آمریکا، مرگ به نیرنگ تو...
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت
۱۷:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
اوباما و داعش بداند اگر آقایمان حضرت آیت الله خامنه ای اجازه نابود کردن شما را به ما بدهد به خدا قسم به کمک امام زمانمان شما را محو میکنیم . این را به گوشتان بسپارید. یا زهرا
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۶:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
مشت آهنین زیر دستکش مخملین!!!
Iran (Islamic Republic of)
كامي
۱۴:۵۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
ادمي دروغگوتر وپستر از او سراغ داريد//؟
آخرین اخبار