محمد پنجلی در مصاحبه با رادیو گفتگو از برون سپاری فوتبال به دستگاه های دولتی انتقاد کرد.

پنجعلی: فوتبال نباید دولتی باشدبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران عضو اسبق باشگاه پرسپولیس، با بیان اینکه تماشاگران فوتبال در کشور احساس نمی کنند که تیم از آن خودشان است، اظهار کرد: مدیران دولتی فقط به دنبال نتیجه هستند و راه کارهای مناسبی برای درآمد زایی و جذب تماشاچی ندارند.

وی با اعتقاد بر اینکه همه مشکلات فوتبال کشورمان ناشی از دولتی بودن آن است در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به وضعیت ورزشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: در ورزشگاه ها کوچکترین امکاناتی وجود ندارد. مشکلات در این زمینه زیربنایی است و همین مسائل باعث شده مردم از فوتبال سرخورده شوند.  

پنجعلی با تاکید بر اینکه باید شایسته ها در راس امور ورزشی از جمله فوتبال  کشور قرار گیرند در بخشی دیگر از صحبت های خود تصریح کرد: تفکر دولتی بر فوتبال کشورحاکم است در حالی که فوتبال نباید دست دولت باشد.

این مربی فوتبال ادامه داد: فوتبال باید در دست اهلش قرار بگیرد و باشگاه ها نیز با مشارکت مردم اداره شوند.

وی با بیان اینکه وقتی شایسته سالاری وارد بدنه فوتبال کشور شود رابطه نیز حذف می‌شود ، خاطر نشان کرد: در قدم اول باید تفکری که در ارتباط با این ورزش در بین مسئولان وجود دارد را اصلاح کنیم.

*مردم انگیزه ای برای رفتن به ورزشگاه ندارند

در این برنامه ابوالقاسم سیانکی با اعتقاد بر اینکه افت کیفی لیگ فوتبال کشور در طی این سال ها  کاملا مشخص و مشهود است، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل آن عدم حضور تماشاچی در استادیوم های ورزشی است. از طرف دیگر سطح کیفی بازی ها آنقدر پایین است که مردم انگیزه ای ندارند که در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند.

سیانکی به اهمیت خصوصی شدن باشگاه های فوتبال کشوراشاره و تاکید کرد: وقتی باشگاه ها خصوصی شوند ،خودشان برای درآمدزایی و جذب اسپانسر تلاش بیشتری می‌کنند و از دیگر تماشاگران نیز احساس مشارکت بیشتری جهت اداره امور باشگاه خواهند داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: به نظرم باید در فوتبال کشورمان انقلاب بزرگی صورت گیرد تا مسائل را به صورت ریشه ای حل و فصل کنیم.  

*بازوبند پهلوانی بر بازوی فوتبالیست ها؟

در ادامه این برنامه نیما نکیسا بازیکن اسبق فوتبال کشورمان، به عدم ثبات مدیریتی و مهره سوزی در فوتبال کشور اشاره کرد و افزود: مناسب است در فدراسیون فوتبال کمیته آسیب شناسی فوتبال و فرهنگ سازی ایجاد شود تا به صورت ریشه ای به بررسی علت افت کیفیت فوتبال کشور بپردازد.

این دروازه بان اسبق تیم ملی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید در مورد فوتبال  کشور، فوتبال درمانی انجام دهیم تا این محیط ورزشی به یک فضای فرهنگی سالم تبدیل شود پیشنهاد داد که با اتخاذ راهکارهایی مانند ارائه بازوبند تماشاچی با اخلاق یا بازوبند پهلوانی به فوتبالیست ها در جهت سالم و فرهنگی کردن هر چه بیشتر فضای این ورزش تلاش شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار