یک کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک گفت: سفر نتانیاهو به عنوان نخست وزیر یک کشور که با آمریکا رابطه دارد، باید به دعوت آن دولت صورت گیرد، این یک قاعده روابط بین‌المللی است.

"محمدحسن قدیری‌ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مخالفت شدید رهبران یهودی آمریکایی نسبت به سفر نتانیاهو به واشنگتن و سخنرانی وی در کنگره اظهار داشت: سفر نتانیاهو به عنوان نخست وزیر یک دولت که با آمریکا رابطه دارد، باید به دعوت آن دولت صورت گیرد، این یک قاعده روابط بین‌المللی است.

وی ادامه داد: جمهوری‌خواهان در تقابل با دولت حزب دموکرات از نتانیاهو دعوت به عمل آوردند که این امر موجب دلخوری دولت و تلقی کردن توهین شد.

این کارشناس علوم دفاعی استراتژیک تصریح کرد: این سفر می‌تواند موجب تشدید اختلافات بین رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا شود، بنابراین طرفداران این رژیم مایل نیستند تا بین دولت آمریکا و نتانیاهو اختلافات تشدید شود.

قدیری‌ابیانه افزود: نتانیاهو به دلیل تندروی‌هایش حتی در داخل این رژیم نیز با مخالفت‌های شدیدی روبرو است، هرچند که غربی‌ها می‌دانند که باید از نتانیاهو حمایت کنند اما مایل تا وی مراعات حال آنان را کرده و دستورات خود را به صورت محترم‌تر صادر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رفتارهای خود ظرافت‌های لازم را برای صدور دستورات خود به هم‌پیمانانش رعایت نمی‌کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار