معاون علم و فناوری ریاست جمهوری:

دانشگاه امام صادق دانشگاه شریف در حوزه علوم انسانی است

ستاری، گفت: قطعا با بودجه اندک نمی‌توان صنعت انجام داد و دولت باید بودجه‌ای برای حمایت از تجاری سازی در اختیار دانشگاه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم تقدیر از اساتید و دانشجویان برتر آموزشی و پژوهشی دانشگاه امام صادق گفت: ما باید حوزه علوم انسانی کشور نگران باشیم، زیرا نقش علوم انسانی در دانشگاه بسیار بالا است و بالغ بر دو میلیون دانشجو در این حوزه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: چرا کشور ما با وجود همچین دانشگاههایی باید عروسک خارجی باربی داشته باشد. چرا وضعیت لباس در کشور ما اینگونه است، در واقع ما در بازار ایرانی ضعف تجاری سازی علوم انسانی داریم.

وی اذعان داشت: قطعا باید اقتصاد دانش بنیان حفظ شود، در واقع کشوری که در دانشگاههای ICP یا فناوری اطلاعات دارد، باید زایشگاه شرکت‌ها قرار بگیرد، در واقع خروجی علوم انسانی فقط مختص کتاب نیست، در حوزه علوم انسانی باید پیشرفت در علم و تکنولوژی را قرار داد، باید شرکت دانش بنیان ایجاد شود و در توسعه فرهنگ جامعه با بودجه کم نمی‌توان همچین صنعت بسیار انجام داد. در واقع دولت باید در بخش پژوهش مغز دانشگاه امام صادق حمایت خود را انجام دهد در واقع با تجاری سازی می‌توان بازار خوب را به دست آورد.

وی افزود: دانشگاه امام صادق یک دانشگاه شریف در حوزه علوم انسانی است که یادگاری از انقلاب جمهوری اسلامی ایران باقی مانده است. در واقع باید تجاری سازی در پروسه‌های سیستماتیک افزایش یابد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.