شریعتی نیاسر گفت: دانشگاه ایرانیان مجوزی نداشته و مصداق بارز بی تقوایی، خود محوری و تفسیر به رای از قانون است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری که در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: تلاش در جهت تحقق آرمانهای نظام و اهداف سند چشم انداز و سیاست‌های علم و فناوری از جمله الویت‌های ما محسوب می‌شود که تمام توان و قدرت خود را در خدمت نظام آموزش عالی مبذول می‌کنیم.

وی افزود: هماهنگی با ارگان‌های مهم و آموزش عالی، تقویت و توسعه دانشگاهها در سیاستهای ساماندهی در نظام پذیرش و توسعه آموزش عالی در نظام‌های آموزشی جز ضرورت‌ها محسوب می‌شود.

شریعتی نیاسر، تصریح کرد: در کشور 182 مرکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم وجود دارد که از این تعداد 140 موسسه آموزشی و 42 موسسه پژوهشی است البته 70 موسسه غیر آموزشی نیز در کشور وجود دارد که از این تعداد 10 موسسه آموزشی و 60 موسسه پژوهشی است یعنی معاونت آموزشی یکی از حساس‌ترین حوزه‌ها محسوب می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های معاونت آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد مناطق 10 گانه آموزشی، رتبه بندی دانشگاهها، فراهم نمودن تسهیلات جذب در جذب هیئت علمی در موسسات غیر دولتی، واگذاری موضوع بررسی رشته‌های علوم انسانی به شورای تحول علوم انسانی و بررسی سریع برنامه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های معاونت آموزشی است.

شریعتی نیاسر به مصوبات جدید معاونت آموزشی اشاره کرد و گفت: عدم صدور مجوز برای موسسات غیر دولتی و عدم پذیرش دانشجو در پردیس بین‌الملل از بهمن ماه سال جاری از جمله مصوبات جدید معاونت آموزشی است.

وی در ادامه گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های معاونت آموزشی سر و سامان دادن به رشته‌های دانشگاه آزاد است.

شریعتی نیاسر، به آئین نامه استعدادهای درخشان اشاره کرد و اظهار داشت: این آئین نامه مدتی پیش ابلاغ شده است که بعد از بازنگری 3 تغییر در این آئین نامه صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: در رابطه با اشتغال دانش آموختگان باید بگویم که این برمی‌گردد به رویکرد تقاضا محوری که امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود.

شریعتی نیاسر، در خصوص تجمیع و یا ادغام موسسات غیر دولتی گفت: در حوزه غیر دولتی به طور جدی این بحث از ابتدا مطرح نبوده است و البته تحقق پذیری آن نیز به راحتی نیست.

وی افزود: در رابطه با بحث بورسیه می‌توانم بگویم که بحث بورسیه‌ها به طور جدی در دست بررسی است و کمیته مصادیق درحال بررسی این امر است و آخرین جزئیات آن صبح امروز طی جلسه بررسی شده است.

وی در رابطه با بحث دانشگاه ایرانیان اظهار داشت: واقعیت این است که در نظام‌های مدیریتی ما دچار معضل می‌شویم و یا فساد مدیریتی به وجود می‌آید و این امر ناشی از 3 نکته بی تقوایی، خود محوری و تفسیر به رای از قانون است که این 3 عامل موجب انحراف مدیران در نظام مدیریتی است که مصداق بارز این امر دانشگاه ایرانیان است.

شریعتی نیاسر، تصریح کرد: در رابطه با تک جنسیتی شدن دانشگاهها باید بگویم که هم اکنون شاهد فعالیت چند دانشگاه تک جنسیتی در استانهای اصفهان، مشهد و اصفهان هستیم چنانچه اگر دانشگاههای شاخص‌های مرکز گسترش را داشته باشد می‌تواند راه اندازی شود.

وی در رابطه با دانشگاه عارف گفت: هیچ موردی در خصوص درخواست در رابطه با راه اندازی دانشگاه عارف هنوز طی مدتی که فعالیت داشته‌ام ندیده‌ام.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار