خدایی در جمع خبرنگاران:

واگذاری پذیرش دانشجو به دانشگاه‌ها برنامه جدی سازمان سنجش است/ مجلس موانع این سیاست را برطرف کند

رییس سازمان سنجش گفت: واگذاری پذیرش دانشجو به دانشگاه‌ها برنامه جدی سازمان سنجش است که در صورت همکاری مجلس و برطرف کردن موانع اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش در جمع خبرنگاران در مراسم تقدیر از برگزیدگان نوزدهمین المپیاد دانشجویی کشور گفت: یکی از کارهای مهمی که می‌خواهیم انجام دهیم بحث سنجش علمی و همچنین واگذاری پذیرش دانشجو به دانشگاه‌ها از برنامه‌های جدی ماست که امیدوارم مجلس در این راستا همکاری کند تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم چرا که برخی از قوانین هستند که مانع اجرای این سیاست اصولی سنجش و پذیرش دانشجو می‌شوند.

وی افزود: طبق برنامه پنجم باید پذیرش دانشجو از کارشناسی به کارشناسی ارشد به 20 درصد برسد که ما هم اکنون با برنامه‌هایی که داشتیم به مرز این عدد رسیدیم به طوریکه حدود 45 درصد ورودی‌های ما به کارشناسی ارشد در علوم انسانی است.

خدایی خاطر نشان کرد: ما طراحی سیستم سوال اینترنتی در آزمون‌های حساس را اجرایی کردیم که امیدواریم بتوانیم این را برای کل آزمون‌ها نیز اجرایی کنیم زیرا باید بتوانیم از پتانسیل اساتید کل کشور برای طراحس سوال استفاده کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار