رئیس سازمان سنجش از 4 مصوبه جدید خبر داد؛

برگزاری چندبار آزمون سراسری در طول سال/ پذیرش بدون کنکور در 70 درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی

طی بررسی های صورت گرفته با حضور مسولان قرار شد که علاوه بر پذیرش دانشجو 2 بار در سال از طریق آزمون .شاهد تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 93 باشیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، نخستین مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که با حضور وزرای علوم، آموزش و پرورش، روسای دانشگاه آزاد و سازمان سنجش برگزار شد بحث داغ کنکور دانشگاه آزاد بود. بحث تجمیع کنکور سراسری و آزاد تقریبا از 2 سال پیش خبرساز شده بود تا حدی که یک سال پیش نمایندگان مجلس به این نتجه رسیدند که این 2 کنکور باید با یکدیگر تجمیع شود و  این در حالی است كه بعد از گذشت یک سال و برگزاری یکبار تجمیع کنکور سراسری دوباره مسولان به فکر جدا برگزار کردن این دو آزمون افتادند. بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان دیروز بعد از ظهر در وزارت علوم تصمیم‌گیری بر روی این مسئله البته با حضور مسئولان وزارت علوم صورت گرفت.

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش که یکی از اعضای حاضر در این جلسه بود در خصوص مباحث مطرح شده والبته بررسی شده در این جلسه در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: این جلسه با حضور مسئولان وزارت‌خانه در بعد از ظهر روز 6 آذرماه در وزارت‌خانه برگزار شد که بر روی مباحث مهمی از جمله تجمیع کنکور سراسری و آزاد، تاثیر سوابق تحصیلی و تاثیر آن در آزمون بررسی‌هایی صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به نتایج این جلسه، دانشگاه آزاد برای سال 93 به صورت مستقل آزمونی برگزار نخواهد کرد. البته این شورا پذیرفت كه در طول سال جاری به جای یکبار چند بار کنکور برگزار شود و این در حالی است که هنوز سال اجرایی شدن این موضوع مشخص نشده است.

یکی دیگر از مصوبات این شورا 70 درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود البته این ظرفیت خالی بدون کنکور بیشتر مربوط به دانشگاه‌های پیام نور و موسسات غیرانتفاعی است.

وی تصریح کرد: از دیگر نتایج این جلسه به بحث سوابق تحصیلی دانشجویان در آزمون برمی‌گردد که قرار بر تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون شده است چنانچه در کنکور سال گذشته از این تاثیر سوابق تحصیلی تاثیر مثبت آن بوده است و اگر باعث تاثیر منفی می‌شد اعمال نمی‌کردیم بنابراین در کنکور سال 93 تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان 25 درصد است حتی اگر باعث تاثیر منفی شود.

خدایی در ادامه گفت: البته قرار است اگر آزمون بیش از یکبار برگزار شود کار گروهی تشکیل شود تا در مورد این مسئله بررسی شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه برگزاری چندبار آزمون در سال آیا مشکلاتی را برای دانشجو و سازمان سنجش ایجاد نمی‌کند اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم  که برای دانشجویان نه تنها مشکلی رخ نمی‌دهد بلکه حتی موجب کاهش استرس دانشجویان نیز می‌شود و اما سازمان سنجش نیز این توانایی را دارد که با ساز و کار مشخص و برنامه‌ریزی این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
پريسا
۲۲:۵۲ ۱۳ دی ۱۳۹۲
باسلام اين چه وضيه اخه كنكورهاباهمندمن دوساله شركت ميكنم ولي ازادومتوجه نميشم دراومدم يانه!تكليف من چيهه تاكي اين وضع ادامه داره چراجدانميكننن رشته اي كه ميخوايم شركت كنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۲
خواهش می کنم کسانی که هنوز به دیوان عدالت اداری شکایت نکردن به وبلاگ زیر یه سر بزنن
www.yeswecan.blogfa.com
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۲
ترو خدا صدای ما رو به گوش مسوولا برسونید .
ما چند سال قبل دیبلم گرفتیم اصلا تصور نمی کردیم یه روز تاثیر مستقیم در کنکور لحاظ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۲
کسی هست صدامونو بشنوه؟
ما نمیخوایم سوابق تحصیلی تاثیر مستقیم داشته باشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــه.
Iran (Islamic Republic of)
فائزه اصلان
۲۰:۵۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
سلام.من به دیوان عدالت اداری شکایت کردم.از همه کسانی که مخالف این مصوبه هستند عاجزانه خواهش می کنم به جای دست رو دست گذاشتن به دیوان عدالت اداری شکایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد صرافی
۲۳:۴۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
با سلام تو را به خدا صدای ما را به گوش مسئولین و مجلسیها برسانید . اینقدر در حق ما ظلم نکنید خدا را خوش نمیاد با سرنوشت و آینده ما جوانان بازی نکنید و اینقدر به ما استرس وارد نکنید تاثیر 25 درصدی مستقیم سوابق تحصیلی یعنی بالاترین ظلم به داوطلبان سال 93 چون زمانی که ما دیپلم میگرفتیم این موضوع فقط در حد شایعه بود چرا کنکور دانشگاه آزاد جدا نشد آقایون قبل از تصویب کافی بود یک نظر سنجی از داوطلبان سال 93 انجام میدادند بعد قانون تصویب میکردند . این همه ظلم در حق جوانان آن هم در یک کشور اسلامی!!!!!! تو را به خدا صدای ما را به گوش رهبر معظم و رئیس جمهور برسانید تا جلوی این همه ظلم به جوانان مملکت اسلامی گرفته شود . ممنون و سپاس
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
من از خبرنگاران محترم عاجزانه خواهش می کنیم این موضوع رو پیگیری کنن و صدای ما رو برسونند.این یه ظلمه.مسئولین به فکر ما نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
داوطلب کنکور 93
۱۹:۰۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
طبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو (بند الف ماده 1)نمراتی به عنوان سابقه تحصیلی محسوب میشوند که به صورت نهایی، استاندارد و سراسری برگزار شده اند، در صورتی که امتحانات دیپلم دیپلمه های قبل از 1384 غالبا" به صورت منطقه ای برگزار شده( و امتحانات محلی و منطقه ای غالبا" بسیار آسانتر از امتحانات سراسری هستند)، حال سوالی که از مسولان محترم سازمان سنجش آموزش کشور دارم این است که در مورد داوطبان دیپلمه قبل از سال 1384 _که طبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو فاقد سوابق تحصیلی محسوب میشوند_ چه تصمیمی اخذ شده است؟آیا ارزش نمرات غیر سراسری و غیر استاندارد اینگونه داوطلبان با نمرات سراسری و استاندارد دیپلمه های بعد 1384 به صورت یکسان و برابر لحاظ خواهد شد؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۳:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
اونایی که پشت کنکوری هستن لطفا نظر بدید تا شاید مسولین این قانون رو اجرا نکنن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
رضا محبی
۱۳:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
لطفا از مسولین بخواهید 25درصد تاثیر مستقیم رو اجرا نکنن من که در امتحانات نهابی سال سوم نخوندم آیا امکان جبران وجود ندارد شما دارین سد راه اونایی می شین که پشیمون شدن و می خوان بخونن لطفا این کار رو نکنید
Iran (Islamic Republic of)
فائزه اصلان
۰۰:۰۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
سلام.من فارغ التحصیل 88 هستم.زمانی که من امتحان نهایی می دادم تاثیر مثبت10% الی 15%بود.این بی انصافی در حق من و امثال من هست.این قانون حتی ظلم به اونایی هست که 92 نهایی دادند چون اونا از این قانون بی خبر بودند.این تصمیم زمانی قانونی هست که قبل از امتحان نهایی گفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۳:۵۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۲
بدون تفکر و آگاهی این قانون معدل رو تصویب کردند
واقعا که هر روز یه قانون هر روز یه قانون هر روز......................
Iran (Islamic Republic of)
محمد خلج
۲۰:۱۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۲
این یک ظلم برای کسانی است که تازه تصمیم به خواندن درس کرده اند و دیپلمشان را به دلیل پاس نکردن یک یا دو درس بتازگی یا بعد از 84 گرفته اند و در آزمون های آزمایشی رتبه های بالایی می آورند در حالی که معدل آنها 10 یا 11 هست در کل بنده وخیلی از عزیزانی که این مشکل را داریم به دیوان عدالت اداری شکایت می کنیم و از شما هم می خواهیم که صدای ما رو هم به مسئولین برسونید
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۷:۵۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۲
سلام خطاب به مسولین شورای فرهنگی شما حق حذف تاثیر مثبت رو ندارید می دونید چند هزار نفر امید به کنکور دوباره دارن که معدل دیپلمشون کم است با این قانون یعنی حذف چند هزار نفر از کنکور و نا امید کردن این ها از زندگی خواهشن به مسولین بگین کنکور با تاثیر مثبت رو برگردونن سر جاش خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۲
من با حذف کنکور مخالف نیستم اما چند سوال:1-ایا در روش معدل امکان جبران هست.2-ایا نمره دقیق است حتی اگر نهایی برگزار شود.3-ایا با روش جدیداسترس دانش اموزان به 3 سال افزایش نمی یابد.4- ایا با روش جدید کلاس های درس به کلاس های صرفا نمره بگیر تبدیل نخواهد شد.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۱۷:۴۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
تکلیف ما که می خواستیم دانشگاه آزاد شرکت کنیم چیه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۷:۳۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
سلام من مدرک کاردانی و کارشناسیم رو به صورت روزانه تحصیل کردم یعنی 2 بار در ازمون سراسری قبول شدم برای سال 93 می خواستم کنکور دانشگاه ازاد ثبت نام کنم تا در رشته مورد علاقه ام تحصیل کنم با توجه به شرایط جدید مندرج در دفترچه ثبت نام ازمون سراسری افرادی مثل من ایا می توانند در ازمون سراسری 93 شرکت کنند یا نه ؟ (من شرایط ثبت نام در دانشگاه ازاد را دارم اما در حال حاضر که ازمون دانشگاه ازاد و سراسری ادغام شده تکلیف افرادی مثل من چیست؟ ایا می توانیم ثبت نام کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
واقعا تاسف اوره تاثیر مستقیم معدل بدون اینکه سازو کارش فراهم بشه فقط باعث پایمال کردن حقوق هزاران نفر میشه که شاید بخاطر مشکلاتی در امتحانات سال سوم معدل خوبی کسب نکردن وملاک قرار دادن 25 درصد نمرات یکسال از چندین سال تحصیلی جز ضرر چیزه دیگری نیست!!!.لطفا این کارو نکنید