اعلام ضوابط قیمتگذاری خودروهای وارداتی و افتتاح اتاق مشترک ایران و عراق از جمله مهمترین رویدادهای هفته گذشته در حوزه تجارت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اعلام ضوابط قیمتگذاری خودروهای وارداتی،افتتاح اتاق مشترک ایران و عراق از مهمترین رویدادهای هفته گذشته در حوزه تجارت است.
در جهت اعمال وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین اعمال قانون حمایت ازحقوق مصرف کنندگان مصوب1388،بدینوسیله ضوابط تعیین قیمت فروش انواع خودروهای وارداتی جهت رعایت از اول اسفندماه سال 1393 توسط کلیه نمایندگی ها ، واردکنندگان و اطلاع عموم به شرح زیر اعلام می گردد.

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دوحه-قطر با هدف ارتقاء مناسبات تجاری و بین المللی در منطقه بر پا گردیده است.

رییس اتاق مشترک ایران و عراق در حاشیه افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد از افتتاح اتاق مشترک عراق و ایران در بغداد خبر داد و گفت: این اتاق خواهرخوانده اتاق مشترک ایران و عراق در تهران است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: امیدواریم اتاق در آینده روشی را در پیش گیرد که حضور کشاورزان در اتاق بازرگانی پررنگ‌تر شود و بتوانند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به این بخش دخیل‌تر شوند.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه همه متخصصین معتقدند که ملت‌ها بیش از آنکه از کمبود آب رنج ببرند از سوء‌مدیریت آب رنج می‌برند، گفت: امروز نیازی به صحبت‌های جدید در این حوزه نداریم و باید به راه‌حل‌هایی که سالیان سال است از طرف کارشناسان ارائه می‌شود عمل کنیم.

به عقیده کارشناسان، رواج فروش کالا از طریق شبکه‌های اجتماعی برای اقتصاد کشور یک خطر محسوب می‌شود، چراکه فروشندگان اغلب بدون پرداخت مالیات و عوراض و نیز بدون هیچ نظارتی کالای خود را به فروش می‌رسانند و هیچ نهادی نیز ناظر بر این نوع کسب و کار نیست.

مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، گفت: ترکیه حدود 250 میلیارد دلار در سال واردات از کشورهای مختلف دارد که سهم ایران از آن، کمتر از 5 درصد است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: به زودی دادگاه ویژه اقتصادی در هر استان شروع به کار می‌کند که با تشکیل این دادگاه رابطه تعریف شده‌ای بین اتاق و قوه قضاییه ایجاد می‌شود.

افخمی راد با اشاره به فعالیت 100 پیمانکار ایرانی در عراق گفت: این کشور و نیز افغانستان برای تجار ایرانی بسیار امن است تجار ایرانی با خیال راحت می‌توانند در بازارهای این کشورها به تجارت بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار