مجتبی خسرو تاج اعلام کرد

ضوابط تعیین قیمت فروش خودروهای وارداتی/برپایی نمایشگاه‌های بدون مجوز در کشور

در جهت اعمال وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین اعمال قانون حمایت ازحقوق مصرف کنندگان مصوب1388،بدینوسیله ضوابط تعیین قیمت فروش انواع خودروهای وارداتی جهت رعایت از اول اسفندماه سال 1393 توسط کلیه نمایندگی ها ، واردکنندگان و اطلاع عموم به شرح زیر اعلام می گردد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  مجتبی خسرو تاج معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت در امور تجارت در نشست خبری امروز خود از اعلام ضوابط قیمت گذاری خودروهای وارداتی  توسط سازمان حمایت خبرداد.

به گفته وی شرایط قیمت گذاری خودروهای وارداتی به شرح زیر است.

در جهت اعمال وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین اعمال قانون حمایت ازحقوق مصرف کنندگان مصوب1388،بدینوسیله ضوابط تعیین قیمت فروش انواع خودروهای وارداتی جهت رعایت از اول اسفندماه سال 1393 توسط کلیه نمایندگی ها ، واردکنندگان و اطلاع عموم به شرح زیر اعلام می گردد :قیمت تمام شده شامل :

1- ارزش CIFخودرو
2- حقوق ورودی شامل حقوق گمرکی و سود بازرگانی
3- مابه التفاوت مالیات بر ارزش افزوده دریافتی و پرداختی
4- عوارض هلال احمر
5- عوارض مندرج در بودجه سنواتی
6- هزینه انبارداری ، تخلیه و بارگیری و عوارض بندری
7- هزینه ثبت سفارش
8- هزینه بازرسی فنی
9- هزینه استاندارد
10- عوارض وزارت راه و شهرسازی در صورت حمل با ناوگان خارجی
11- کلیه مالیاتها و عوارض شماره گذاری
12- هزینه بیمه شخص ثالث
13-هزینه اسقاط خودروهای فرسوده
14- هزینه بانکی شامل کارمزد بدون احتساب سودو خسارت تاخیر تادیه دیون
 
قیمت نهایی فروش نقدی به خریداران (بدون احتساب مبلغ ارزش افزوده دریافتی از خریدار) :
عبارتست از مبلغ قیمت تمام شده فوق به علاوه هفت (7) د رصد مبلغ قیمت تمام شده که شامل سایر هزینه ها و سود نمایندگی و واردکننده و سه (3) درصد ارزش CIF خودرو بابت گارانتی، وارانتی و ارائه خدمات پس از فروش می باشد ، بدیهی است در صورت پیش فروش نمودن و یا فروش اقساطی مابه التفاوت برابر دستورالعمل مصوب عمل خواهد شد.

** افزایش صادرات نتیجه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های انجام شده است


خسروتاج با اشاره به اینکه امروز تنوع محصولات در کشور بسیار گسترده است گفت: در زمان جنگ صادرات ما تنها 700 میلیون دلار بود در حالی که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم صادرات در حال حاضر به بیش از 40 میلیارد دلار رسیده است.

وی با اشاره به جزئیات صادرات غیرنفتی و در بخش کشاورزی گفت: در حال حاضر در 10 ماهه سال 93 بیش از 4 میلیارد دلار ارزش صادرات محصولات کشاورزی مانند پسته و آبزیان و گل و گیاه بوده همچنین صنایع غذایی در مدت یاد شده 1.6 میلیارد دلار صادر شده و در بخش معدن نیز میزان صادرات ما بیش از 6 میلیارد دلار می‌باشد.

وی افزود: در بخش پتروشیمی نیز رقم صادرات ما 12.7 میلیارد دلار می‌باشد و علی‌رغم افت قیمت‌ها در بازارهای جهانی صادرات پتروشیمی ما 20 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در صنعت نساجی نیز بیش از یک میلیارد دلار صادرات انجام شد و همچنین 286 میلیون دلار فرش دستباف و 286 میلیون دلار فرش ماشینی و موکت از ایران صادر شد.

خسروتاج با تأکید بر اینکه دولت موظف است برای صادرات غیرنفتی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کند گفت: لازمه این امر تعامل میان دولت و بخش خصوصی است و دراین راستا با صادرکنندگان جلساتی برگزار شده تا زمینه افزایش صادرات بیشتر فراهم شود.

وی ادامه داد: باید هم صادرات و هم اقتصاد کشور را دانش بنیان کنیم تا فضای جدیدی در صادرات غیرنفتی به وجود آید.
 
** ثبت نام هزار 780 نفر در انتخابات اتاق بازرگانی

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به انتخابات اتاق بازرگانی ایران گفت: تاکنون در کل کشور هزارو 780 نفر در انتخابات اتاق بازرگانی ثبت نام کردند که بیشترین ثبت نام مربوط به بخش بازرگانی می‌باشد.
 
** برپایی نمایشگاه‌های بدون مجوز در کشور 

خسروتاج با تأکید بر اینکه تمامی نمایشگاه‌هایی که در کشور برگزار می‌شود باید مجوز خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کند گفت: متأسفانه امروز شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی در سطح کشور بدون دریافت مجوز از وزارت صنعت هستیم.

وی تأکید کرد: در برپایی نمایشگاه اولین اولویت رعایت استانداردهای ایمنی است که تا این استانداردها رعایت نشود مجوز برپایی داده نمی‌شود در حالی که امروز شاهد هستیم که نمایشگاه‌های بسیاری بدون رعایت استانداردهای لازم برپا می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگا‌ه‌های بهاره در کشور گفت: سیاست ما این است که با افزایش تقاضا در شب عید برای جلوگیری از افزایش قیمت نمایشگاه‌های بهاره برگزار شود.

وی افزود: اختیار برگزاری نمایشگاه بهاره امسال به اتاق اصناف ایران واگذار شده و در این راستا امسال در تهران از پنجم تا پانزدهم اسفند در سه نقطه ارم، حکیمیه و بوستان ولایت نمایشگاه بهاره برگزار می‌شود و بازرسی برای کنترل کیفیت و قیمت توسط اصناف انجام می‌شود.

خسروتاج ادامه داد: همچنین همزمان اتحادیه‌های صنفی در قالب فروش فوق‌العاده به فروش اجناس خود می‌پردازند.
 
** از ابتدای امسال ثبت سفارشی برای واردات شکر انجام نشده

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به انتقادات وارد شده جهت واردات شکر گفت: در 10 ماهه سال 93، 823 هزار تن شکر به کشور وارد شد که این واردات مربوط به ثبت سفارشات انحام شده در سال 92 است.

وی تأکید کرد: در سال 93 با توجه به اعلام وزارت جهاد کشاورزی هیچگونه ثبت سفارشی برای واردات شکر انجام نشده است.


خسروتاج در ادامه صحبت‌های خود  گفت: سیاست توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید افزایش پیدا کند و در حال حاضر سهم فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در نظام توزیع از خرده فروشی تنها پنج درصد است در حالی که این رقم در کشوری مانند آمریکا  85 و در کره 11 درصد است.

قائم مقام وزیر صنعت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی شرکت‌های هرمی در کشور با ادعای مجوز به کار بازاریابی در کشور می‌پردازند گفت: در مرکز امور اصناف آیین‌نامه‌ای برای این امر طراحی شده و تنها در قالب این آیین‌نامه مجاز به کار هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر انتقادات وارد شده به واردات سیگار مارلبرو گفت: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که تجارت را از شکل پنهان به آشکار سوق دهیم و در این راستا با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا در حال شناسایی عوامل ورود قاچاق می‌باشیم.

وی تصریح کرد: اگر سیگار که به کشور وارد می‌شود از مبادی رسمی بیاید 500 میلیارد تومان حقوق و عوارض گمرکی دریافت می‌شود و به خزانه دولت واریز می‌گردد.

وی ادامه داد: چرا وقتی سیگار به صورت قاچاق به کشور می‌آید هیچ انتقادی نمی‌شود و وقتی واردات رسمی آن ساماندهی می‌شود مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

خسروتاج تصریح کرد: باید دید قاچاق برای چه کسانی منفعت دارد که با واردات رسمی کالا مخالفت می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر تنظیم میوه شب عید گفت: امسال طبق قانون انتزاع تنظیم میوه شب عید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و کنترل و نظارت به طور کامل به این وزارتخانه سپرده شده است.

وی همچنین در ادامه از ساماندهی برندهای مختلف پوشاک خبر داد و گفت: ساماندهی برندهای مختلف در دستور کار است و به زودی ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Azerbaijan
كيوان
۱۲:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
واقعا سود واردكنندگان ، 7 درصد ميباشد ؟؟ !!
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۱:۵۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
سلام.منم متوجه نمیشم قیمتهاافزایش یافته یا کاهش؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
سلام دوستان بنده متوجه نمیشم قیمتها چه تغییری کرده؟
آخرین اخبار