انرژی تجدید پذیر صرفا بهترین گزینه برای تولید انرژی برق نیست بلکه تنها گزینه است.

تولید برق از انرژی های تجدید پذیر تنها گزینه /20درصد جمعیت جهان از برق محرومند/در آمدهای نفتی دولت قبل صرف واردات شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حسن غفوری فرد رئيس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ايران در هفتمین کنفرانس نیروگاه‌های برق کشورگفت: انرژی تجدید پذیر صرفا بهترین گزینه برای تولید انرژی برق نیست بلکه تنها گزینه است.

وی ادامه داد: با توسعه منابع موجود و جدید انرژی‌های تجدید‌پذیر تامین انرژی جهان تا سال 2050 کافی است .

غفوری فرد با اشاره به اینکه هم‌اکنون 20 درصد از جمعیت جهان از نعمت برق محروم هستند گفت: باید به فقر انرژی پایان دهیم به گونه‌ای که برق برای همه در دسترس باشد و این امر با توسعه انرژی های تجدید پذیر صورت خواهد پذیرفت.

رئيس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ايران افزود: اگر تمامی مردم جهان مانند میانگین مصرف‌کنندگان خانگی در کشورهای سنگاپور و آمریکا انرژی مصرف کنند، منابع فسیلی جهان تا 9 سال دیگر تمام می‌شود.

غفوری فرد با بیان اینکه در دولت نهم و دهم بیش از صد سال قبل درآمد نفتی داشته‌ایم، گفت: همه این درآمد ها برای واردات و ایجاد کار برای چینی‌ها و ژاپنی‌ها صرف شد.

وی با اشاره به زمینه‌های فراوان توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان گفت: اگر 0.3 وسعت صحرای بزرگ آفریقا به نیروگاه‌های خورشیدی متمرکز تبدیل شود، کل انرژی موردنیاز اروپا تامین خواهد شد.

غفوری فرد ادامه داد: با افزودن یک میلیون توربین بادی در خشکی و 100 هزار توربین در دریا، می‌تواند یک چهارم نیاز برق جهان در سال 2050 را تامین می کند و اگر یک دهم انرژی اقیانوس‌ها را مهار کنیم نیازهای انرژی 15 میلیارد نفر را تامین کرده ایم.

غفوری فرد با اشاره به لزوم توجه به منابع انرژی غیرفسیلی و سازگار با طبیعت ادامه داد: انرژی‌های فسیلی در کشور ما بیشتر از 50 سال دوام نخواهد داشت و تنها گزینه ما تا سال 2050 برای تامین انرژی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی تصریح کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور نیاز به برنامه‌ریزی دارد و اگر این برنامه‌ریزی صورت بگیرد، می‌توانیم نگرانی‌ها را برای تامین برق کشور برای آینده برطرف کنیم، در غیر این صورت مشکلات دوچندان خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق ، انرژی ، غفوری‌فرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار