مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با بهره‌برداری از دو واحد پیش تصفیه در حاشیه رود کارون و کرخه، آب حاصل وارد مخازن بهره‌برداری و نمک‌زدایی غرب کارون شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سلطان کمالی با اشاره به اقدامات انجام شده در غرب کارون گفت: دو واحد پیش تصفیه در حاشیه کارون و کرخه و یک تصفیه خانه آب با ظرفیت بیش از ۷ هزار متر مکعب در روز راه اندازی و آب حاصل وارد مخازن بهره برداری و نمک زدایی غرب کارون شد.

کمالی گفت: بهره برداری یادشده که قرار است یک ردیف آن در آینده نزدیک راه اندازی شود، فرآورش نفت تولیدی از میدان های مشترک با عراق را در مرحله تولید زودهنگام انجام می دهد.

وی افزود: همچنین پروژه احداث ۵۰ کیلومتری خط لوله جمع آوری نفت مخزن مشترک سهراب شروع به کار کرد تا به موازات حفاری و تکمیل چاه های ۱ و۲ سهراب جهت انتقال نفت مورد استفاده قرار گیرد.

اتمام پروژه احداث مخازن استراتژیک 500 هزار بشکه ای

کمالی همچنین از به پایان رسیدن پروژه مخازن استراتژیک (دو مخزن ۲۵۰هزار بشکه ای)‌ در حوزه عملیاتی نفت و گاز اروندان خبر داد و گفت: هم اکنون این مخازن تحویل دایم شده اند.
وی افزود: براساس تکلیف مجمع، در حال کد کردن کالاهای اروندان هستیم و برای نخستین بار در عمر اروندان صدور سفارش به صورت آزمایشی روی بعضی ادمین های کالا از طریق سیستم جامع انجام گرفت.

فعالیت های عام المنفعه اروندان

مدیرعامل شرکت نفت وگاز اروندان با اشاره به فعالیت های عام المنفعه این شرکت از به پایان رسیدن پروژه مرکز درمانی دارخوین خبر داد و گفت: این مرکز درمانی پیشرفته، خدمات رسانی به تمام مردم شهر دارخوین و ٣٠ روستای تابعه را انجام خواهد داد.

کمالی با بیان این که هم اکنون فاز نخست ورزشگاه سر پوشیده 15 هزار نفره خرمشهر پایان یافته است تصریح کرد: فاز دوم پس از تهیه شرح کار از طریق مناقصه واگذار و با پیشرفت بسیار خوب در حال انجام است.

وی از جمله فعالیت های عام المنفعه این شرکت را تحویل قطعی زمین چمن دارخوین به فرمانداری شادگان ذکر کرد و ادامه داد: براساس تعهدات این شرکت به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران سالن چند منظوره ورزشی دارخوین و همچنین پروژه زمین چمن خرمشهر در حال تنظیم صورت جلسه تحویل موقت است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به آماده شدن مراحل امضای قرارداد حفاری ۳ حلقه و تعمیر ۹ حلقه چاه افزود: کالاهای تعمیر و حفاری برای دو حلقه چاه و به منظور تسریع شروع کار، به صورت معوض در اختیار پیمانکار قرار می گیرد .

کمالی یادآور شد: تمام امور مربوط به تعمیر و نگهداری تأسیسات، چاه ها و خطوط برق اروندان به مدت سه سال به پیمانکار واگذار شده که مبلغ این قرارداد نسبت به قبل از کاهش چشمگیری برخوردار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار