معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: راهیان نور در دوران دفاع مقدس با ورود خانواده‌ رزمندگان به سرزمین‌هایی که در آن‌ها دفاع صورت گرفت، آغاز شد و نقش بارزی در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمنان ایفا کرده است.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری در اختتامیه پنجمین دوره تخصصی مدیران کاروان‌های بسیج که در اردوگاه فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه اردوهای راهیان نور پدیده‌ای منحصر به فرد در دنیاست، اظهار داشت: این پدیده نباید با گردشگری مقایسه شود، انقلاب اسلامی ایران یک معجزه الهی بود و راهیان نور یک پدیده خاص در این انقلاب به شمار می‌آید و پدیده انحصاری قرن به محسوب می‌شود، راهیان نور یک سرمایه انقلابی است که می‌توان آن را سرباز و مدافع نظام نام برد و باید در حفظ و نگهداری آن اقدام جدی به عمل آورد.
 
سردار جزایری، تحلیل و بررسی و ارزیابی مستمر این اردوها را ضروری برشمرد و افزود: ظرفیت این اردوها بسیار فراتر از گردشگری است و باید حفظ شود.
 
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: اردوهای راهیان نور پر از معنویت است و مردم ما به‌واسطه شناخت و قدردانی از رزمندگان خود به این اردوها می‌روند، از این جهت قابل مقایسه با گردشگری نیست.
 
سردار جزایری با تشریح شکل‌گیری انقلاب و توطئه‌های دو ابر قدرت شرق و غرب پس از آن، گفت: انقلاب پدیده‌ای ناهمگن با شرایط آن روز بود از این جهت برای هر دو ابر قدرت، غیرقابل تحمل شد و تحریم‌ها و محاصره‌ها و جنگ را بر ما تحمیل کردند.
 
وی افزود: راهیان نور فرهنگ مقاومت برخاسته از دوران دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل می‌کند، از این رو پدیده راهیان نور نقش بارزی در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمنان ضد نظام اسلامی ایفا می‌کند؛ راهیان نور در حین دوران دفاع مقدس با ورود خانواده‌های رزمندگان به سرزمین‌هایی که در آن‌ها دفاع صورت گرفت، آغاز شد.
 
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: راهیان نور یکی از پدیده‌هایی است که به مثابه سدی در برابر تلاش‌های دشمنان محسوب می‌شود و یکی از اجتماعات بزرگ در میهن اسلامی و در عین حال یکی از تأثیر گذارترین رخدادها در عرصه گردشگری است.
 
در پایان این مراسم، از دست‌اندرکاران و برگزیدگان نمونه اردوهای راهیان نور تجلیل شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار