سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راهبرد منطقه‌گرائی و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای کشورمان گفت: ایران امیدوار است با حصول درک متقابل میان کشورهای عضو شانگهای و تحولات جدید منطقه‌ای، این پروسه عضویت کشورها در سازمان کوتاه و ابزار تحریم‌ها نباید مانع بهره‌مندی شانگهای از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در صورت عضویت در این سازمان گردد.

توسعه همکاری های ایران و  سازمان همکاری های شانگهایبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران سفیر جمهوری اسلامی ایران  در تاریخ 93/11/23 با " بختیار حکیم اف" ، مدیر کل وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه این کشور در سازمان شانگهای در خصوص برگزاری اجلاس آینده سران شانگهای در روسیه و برنامه‌های این نشست دیدار و گفتگو نمود.

سنایی در این ملاقات با اشاره به راهبرد منطقه‌گرائی و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای کشورمان تاکید کرد، ایران امیدوار است با حصول درک متقابل میان کشورهای عضو شانگهای و تحولات جدید منطقه‌ای، این پروسه عضویت کشورها در سازمان کوتاه و  ابزار تحریم‌ها نباید مانع بهره‌مندی شانگهای از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در صورت عضویت در این سازمان، گردد.

" حکیم اف" با اشاره به زمینه متعدد همکاری میان ایران و سازمان شانگهای تاکید کرد: توسعه سازمان شانگهای یکی از موارد مهم در دستور کار اجلاس آتی می‌باشد.

وی افزود:  که عضویت سه کشور ایران، هند و پاکستان از جمله موضوعات در نشست آتی سران در روسیه خواهد بود.

شایان ذکر است که اجلاس آینده سران شانگهای در دهم ژوئیه سال 2015 میلادی در شهر اوفای روسیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار