کارشناس هواشناسی گفت: امروز با عبور امواج تراز میانی در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز و تا اواخر وقت در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی وزش باد، در مناطق کوهستانی بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "دوشنبه 27 بهمن ماه 93" با عبور امواج تراز میانی، در غرب، جنوب غرب، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس، بتدریج دامنه های جنوبی البرز و تا اواخر وقت در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی وزش باد، در مناطق کوهستانی بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش بینی می‌شود.  

وی افزود: روز سه شنبه نیز استان‌های واقع در جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و به صورت پراکنده در بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد و روز چهارشنبه بارش ها در جنوب غرب، دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس، نواحی مرکزی، بتدریج شرق کشور و به صورت پراکنده در شمال غرب، غرب، سواحل غربی خزر و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.  

نقشینه تصریح کرد: شدت بارش‌ها امروز در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال کرمانشاه، روز سه شنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال خوزستان، جنوب لرستان و در روز چهارشنبه در شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، برخی نقاط یزد و خراسان جنوبی خواهد بود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه با تقویت این سامانه در غالب مناطق کشور بجز جنوب شرق بارش پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز بارش باران و برف در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، همدان، شمال مرکزی، لرستان و دامنه های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و بارش باران در استان‌های ایلام، شمال فارس و شمال و شرق خوزستان پیش بینی می شود.

با توجه به پیش بینی برف در مناطق کوهستانی مناطق یاد شده، توصیه می شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده ها به کار گرفته شود همچنین در همین مدت در استانهای خوزستان و ایلام وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی گفت: امروز پدیده گرد و خاك در برخی نقاط استان‌های جنوب غرب رخ خواهد داد و انتظار می رود در روز سه شنبه از میزان غلظت گردوخاك در این مناطق کاسته شود.

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، نیمه ابری تا ابری در بعدازظهر بارش باران و فردا، نیمه ابری گاهی وزش باد و روز چهارشنبه، نیمه ابری بتدریج ابری گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

5

2-

فارس

18

4

آذربایجان غربی

7

3-

قزوین

7

2-

اردبیل

6

4-

قم

13

1

اصفهان

15

3

کردستان

10

2

البرز

10

2

کرمان

19

4

ایلام

9

0

کرمانشاه

6

2

بوشهر

20

14

کهکیلویه و بویراحمد

12

3

تهران

11

5

گلستان

11

3

چهارمحال و بختیاری

9

2

گیلان

13

7

خراسان جنوبی

18

6

لرستان

11

3

خراسان رضوی

11

4

مازندران

13

5

خراسان شمالی

8

3

مرکزی

8

1-

خوزستان

20

14

هرمزگان

30

16

زنجان

5

2-

همدان

8

3-

سمنان

12

3

یزد

21

9

سیستان و بلوچستان

23

11

 

 

 

              
انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، باد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار