اولین نشست برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رضوی با حضور معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و معاون استاندار خراسان رضوی، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛ اولین نشست مقدماتی برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رضوی در مشهد با حضور معاون وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی،سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ومعاون استاندار خراسان رضوی تشکیل شد.

حجت‌اللّه ایوبی معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما دارای کشوری هستیم که ظرفیت قابل و عظیمی در عرصه فرهنگی داریم اظهار داشت: هنر سینما ، تتاتر ، موسیقی ، شعر و مفاخر کشور ظرفیت عظیم فرهنگی است که باید به درستی آن را به جامعه معرفی کرد بنابراین ضروری است با بهره گیری از امکانات جدید پیام فرهنگی را به نسل جوان معرفی کنیم .

وی با تاکید بر آنکه مشهد بهترین شهر برای سینمای دینی است گفت: مشهد الرضا به دلیل وجود مضجع منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) وجود شخصیت های فرهنگی و هنری، برخورداری از ظرفیت های دینی و فرهنگی می تواند میزبان خوبی برای برگزاری این جشنواره باشد.عنوان رضوی حتما باید در اسم این جشنواره به کار رود.

وی با بیان اینکه در کشور جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می شودافزود : به نظرم ما جشنواره زده نشده ایم و وجود جشنواره های مختلف هزینه نیست چرا که در سراسر دنیا هر شهری به عنوان یک جشنواره در جهان مطرح می شود.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره در شهر مشهد حلقه گفتگو را میان اهالی سینما و روحانیون و ائمه جماعات فراهم می سازد و می تواند در تغییر نگاه طرفین کمک شایانی نماید.

ایوبی با اشاره به اینکه کلیات طرح برگزاری جشنواره فیلم دینی در مشهد مناسب است افزود: همان طور که بستر مناسبی به لحاظ حضور بزرگان سینمایی در مشهد است، ضروری است در خصوص جزییات این طرح جلسه ای با حضور جامعه سینمایی کشور و حضور وزیر ارشاد و نمایندگان استان در تهران ظرف مدت دو هفته دیگر تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مشهد الرضا(ع) در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی معرفی می شود گفت: برگزاری چند دوره از این جشنواره می تواند در سال 2017 به ما کمک کند که آن را به صورت بین المللی برگزار کنیم و پذیرای هنر سینما دینی باشیم .

وی تاکید کرد: ضروری است در این طرح حضور بخش خصوصی، شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد حضور پررنگتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در صنعت سینما جایگاه خوبی دارد افزود: با نگاه به سینمای کشور های همسایه می توانیم در یابیم که این کشور در صنعت سینما از جایگاه مناسبی برخور دار است چرا که ما می توانیم در سال 200فیلم را بسازیم و این در حالی است که بعضی از کشور ها تنها دو فیلم در سال می سازند.

وی با اشاره به اینکه ما در وزارت ارشاد، خراسان رضوی را مانند دیگر استان ها نمی بینیم افزود : استان خراسان رضوی  به دلیل ظرفیت فرهنگی و هنری و همچنین حضور خیل عظیم زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) با نگاه ملی مصوبات آن پیگیری می شود حتی در بسیاری از موارد مشهد را در سطح بین المللی جای داده ایم .

ایوبی با تاکید بر اینکه سالن های سینمایی کافی در کشور نداریم افزود: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در تاسیس مراکز فرهنگی و پردیس های سینمایی به رونق این صنعت در کشور کمک شایانی کرده است .

وی خطاب به معاون استاندار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی با داشتن 85 درصد هتل های کشور و نیز سرمایه گزاران متعدد می تواند در این عرصه ساخت و تجهیز سینماهای استان بویژه مشهد حضور پیدا کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت خود را خواهد داشت.

در ادامه این نشست سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، آمادگی خود را برای همکاری در برگزار ی این جشنواره اعلام کرد  و با تقدیر از معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خراسان رضوی به دلیل اهتمام در این زمینه گفت: جشنواره فیلم دینی و رضوی از عرصه هایی است که اگر در مشهد برگزار شود با استقبال گسترده مردم همراه خواهد شد.
وی با اشاره به این که در قالب جشنواره بین المللی امام رضا(ع) دو دوره جشنواره فیلم رضوی با همکاری شهرداری مشهد،در سالهای گذشته در این شهر برگزار شد، ادامه داد: امید است با حمایت و پشتیبانی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خراسان رضوی در دهه کرامت شاهد برگزاری این جشنواره در مشهد باشیم.

در ادامه این جلسه دکتر سید محسن صادقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: استان خراسان رضوی به دلیل حضور بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) و دیگر قابلیت های فرهنگی و هنری  می تواند میزبان خوبی برای برگزاری جشنواره فیلم دینی و رضوی باشد .

وی ادامه داد: چهار چوب طرح اولیه این جشنواره مناسب است اما نیازمند اصلاح و تکمیل است که ضروری است جلسات دیگری را پیش بینی کنیم .

وی با بیان اینکه زمان برگزاری این جشنواره ایام دهه پربرکت کرامت خواهد بود افزود: اگر قرار است این ایام میزبان باشیم ضروری است سیاست گذاری در سطح ملی باشد و بخش خصوصی در آن حضور یابد و صرفا جشنواره دولتی دیده نشود .

وی با بیان اینکه به نظر می رسد این جشنواره ظرفیت مناسبی را در سال 2017 برای این شهر فراهم آورد گفت: برگزاری این جشنواره می تواند پیوند خوبی  در راستای مشارکت و حضور کشورهای اسلامی باشد و این فعالیت تاثیر خود را خواهد داشت .

وی در پایان سخنان خود افزود: بحث مالی و اعتبارات از مهمترین دغدغه های این جشنواره است که نیازمند توجه ویژه ای است که حضور دستگاه های اجرایی و نیز بخش خصوصی را می طلبد .

در این جلسه هم چنین سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع)  و نیز سابقه برگزاری این جشنواره در سالهای گذشته، به نظر می رسد برگزاری این جشنواره می تواند تاثیر بسیار شگرفی در سینمای دینی داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکید درست و به جایی است که در این جشنواره بخش ویژه رضوی و مستند در آن دیده شود و نکته صحیحی است که ما مشارکت همه جانبه دستگاه ها ی استان را در این جشنواره داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار