نقوی‌حسینی در واکنش به بیانیه مداخله‌جویانه آمریکا:

آمریکا حق دخالت در امور داخلی ما را ندارد/ غرب به جای مداخله، پایبند تعهدات "توافق ژنو" باشد/ دوران کدخدایی تمام شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر آزادی سران فتنه یک اقدام مداخله‌جویانه در امور کشور ماست، گفت: مثل این که آمریکا باور دارد که هنوز کدخدای جهان است و آن‌ها هنوز فکر می‌کنند مثل دوران قبل از انقلاب می‌توانند در امور داخلی ما دخالت کرده و برای ما تعیین تکلیف کنند.

خالقی"سیدحسین نقوی‌حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به بیانیه مداخله‌جویانه  وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر درخواست رفع حصر فتنه‌گران گفت: بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا یک اقدام مداخله‌جویانه در امور کشور ماست و مثل این که آمریکا باور دارد هنوز کدخدای جهان است.

نماینده ورامین تصریح کرد: در حالی که طی این سال‌ها جمهوری اسلامی ایران پرستیژ کدخدایی آمریکا را در هم شکسته است و آمریکایی‌ها هنوز فکر می‌کنند مثل دوران قبل از انقلاب می‌توانند در امور داخلی ما دخالت کرده و برای ما تعیین تکلیف کنند.  
 
وی در ادامه افزود: این بیانیه برخلاف تمام کنوانسیون‌ها و مقررات بین‌المللی حاکم بر سازمان ملل متحد و  روابط میان کشورهاست. امور داخلی کشورها به خودشان مربوط می‌شود و هیچ نهاد رسمی دولتی حق اظهارنظر در امور کشورمان را ندارد لذا آمریکایی‌ها به جای این اقدامات مداخله‌جویانه به امور داخلی خود بپردازند.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: آمریکا وال‌استریت خود را سازماندهی کند و مانع این همه جنایات گسترده علیه مسلمانان و سیاه‌پوستان در کشورش شود و امور کشورها را به خودشان واگذار کند.
 
نقوی‌حسینی با اشاره به نکته دیگر این بیانیه مبنی بر اینکه ایران و دیگر حکومت‌ها به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشند، نیز گفت: در مورد انجام تعهدات، آمریکایی‌ها به جای توصیه به دیگران خودشان به تعهدات عمل کنند زیرا بارها آن‌ها برخلاف مفاد توافق‌نامه ژنو که صراحتا عنوان شده هیچ کدام از کشورهای عضو گروه 1+5 حق اعمال تحریم جدیدی را علیه ایران ندارند، رفتار کرده و 5 بار علیه کشورمان تحریم‌های جدید انجام داده است.

وی افزود: این اقدامات آمریکا ناقض صریح توافق ژنو بوده و هر گونه عهدشکنی را به منصه ظهور رسانده است.
 
نماینده ورامین بیان داشت: آمریکا چگونه به ایران توصیه می‌کنند که به تعهداتش پایبند باشد در صورتی که ایران پایبندترین کشور در مذاکرات با گروه 1+5 بوده است و نه تنها به تمام تعهدات خود عمل کرده بلکه اقدامات داوطلبانه‌ای بیش از توافق ژنو را نیز انجام داده است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: به طور مثال در بازرسی‌هی انجام شده، جمهوری اسلامی ایران دو بازرسی داوطلبانه انجام داد تا حسن اعتماد و مصمم بودن خود را برای رسیدن به توافق نشان دهد اما آمریکایی‌ها با 5 بار نقض توافق ژنو، اکنون به جای توصیه به دیگران خودشان بروند پایبندی به تعهدات را به جهانیان اثبات کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار