حجت‌الاسلام رازینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

غرب به جای دخالت در امور داخلی ایران به مسئله گوانتانامو بپردازد

معاون حقوقی سابق قوه قضاییه با اشاره به دخالت نائب رئیس مجلس آلمان در امور داخلی کشورمان، گفت: غرب به جای اظهار نظر کردن در مورد مسائل ایران بهتر است به مسائل زندان ابوغریب و گوانتانامو بپردازد.

غرب به جای دخالت در امور داخلی ایران به مسئله گوانتانامو بپپردازد
حجت‌الاسلام «علی رازینی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دخالت نائب رئیس مجلس آلمان در امور داخلی ایران، گفت: غرب به جای اظهار نظر کردن در مورد مسائل ایران بهتر است به مسائل زندان ابوغریب، گوانتانامو و بسیاری از زندان‌های غیرقانونی که در آمریکا و اسرائیل قرار دارد، بپردازد.
 
وی ادامه داد: غرب در رابطه با حقوق بشر صحبت می‌کند اما ذره‌ای این مسئله را در مورد غزه، کرانه باختری و فلسطینی‌ها رعایت نکرده است.
 
 معاون حقوقی سابق قوه قضاییه تصریح کرد: برخوردهای سیاسی و  دوگانه غرب، استفاده ابزاری از مفاهیم متعالی حقوق بشر، آزادی و دموکراسی  برای جهانیان آشکار است.
 
حجت‌الاسلام رازینی اظهارداشت: در اطراف کشور ما، کشورهای همسایه‌ای هستند که در آن جا برای انتخاب رئیس جمهور رأی‌گیری نشده است، اما غرب با آن‌ها رفتار و تعامل خوبی دارد!
 
وی با اشاره به تحریم‌های تحمیل شده از سوی غرب افزود: غرب درصدد این بود که جلوی پیشرفت هسته‌ای ایران را بگیرد اما در این مورد نیز با شکست مواجه شد.
 
قاضی دیوان عالی کشور ادامه داد: با کمال وقاحت اسرائیل هیچ قراردادی و کنوانسیونی را در مورد برنامه هسته‌ای امضاء نکرده و غیرقانونی کار هسته‌ای خود را دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام رازینی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی، گفت: زمان آن رسیده که جوانان این کشورها آگاه باشند و مطالعه کنند تا متوجه شوند که آیا رؤسای جمهور کشورشان با آنها در این مسائل صداقت دارند یا خیر؟ چرا که هنگامی که یک نفر در رأس حکومتی قرار می‌گیرد باید صداقتش برای مردم ثابت شود، مثلاً کشورهای غربی بودجه‌ای را که از مردم می‌گیرند آیا صرف رفاه مردم‌شان می‌کنند یا برای مسلح کردن اسرائیل هزینه می‌کنند؟

وی تاکید کرد: کشورهای غربی باید همان جملاتی را که در رابطه با رعایت حقوق بشر به ما می‌گویند، خودشان در کشورشان به کار گیرند و بهتر است که در امور داخلی کشورمان دخالت نکنند.

شایان ذکر است؛ کلودیا روت نائب‌ رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان روز گذشته در فرهنگستان علوم با «محمدرضا عارف» با رئیس بنیاد امید ایرانیان دیدار و درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی گفتگو کرد که وی در این دیدار به موضوع حصر سران فتنه اشاره کرد و گفت: اگر حصر خانگی برداشته شود مردم رضایت بیشتری خواهند داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار