ساجدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جسارت مطرح کردن رفع "حصر" سران فتنه برای تست مقامات ایرانی بود

یک کارشناس سیاست خارجی در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه نایب رئیس مجلس آلمان مبنی بر این که حصر خانگی سران فتنه باید برداشته شود، گفت: جسارت مطرح کردن رفع "حصر" سران فتنه برای تست مقامات ایرانی بود

"محمد ساجدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه نایب رئیس مجلس آلمان مبنی بر این که حصر خانگی سران فتنه باید برداشته شود، اظهار داشت: ما در بعضی مواقع در سیاست خارجی و بحران‌ها دچار غفلت‌هایی می‌شویم که فرصت را به دست غرب می‌سپارد.
 
وی ادامه داد: در نتیجه این فرصت‌های از دست رفته باعث خواهد شد تا آن‌ها جسارت اظهارنظر در رابطه با مسائل داخلی کشورمان را به دست آورند.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: از ابتدا مشخص بود که فتنه 88 را غرب سازماندهی کرده و عوامل خارجی در آن دست دارند. بنابراین باید توجه کرد که ما هر کجا سستی نشان دهیم، آن‌ها یک گام جلوتر خواهند آمد.
 
ساجدی تأکید کرد: آن‌ها خارج از چارچوب حقوق بشری خودشان اظهارنظر می‌کنند و این نکته نیز قابل توجه است که در جریان مذاکرات با 1+5 هستیم و غربی‌ها از هر فرصتی استفاده کرده تا بتوانند از ایران امتیاز بگیرند. همان طور که در جریان مذاکرات دیدیم، با مطرح کردن بحث موشکی خواستار اضافه کردن این موضوع بر محورهای مذاکرات بودند که کشور ما قاطعانه به آن پاسخ داد.
 
وی اضافه کرد: این اظهارات به دو دلیل مطرح شد؛ یکی این که واکنش مقامات ایرانی را تست کنند و دیگری آن که ببینند می‌توانند باز هم بحث موشک‌ها را به محورهای مذاکرات اضافه کنند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن تمامی موارد قاطعانه می‌توان گفت که این آن‌ها هستند که خارج از چارچوب حقوق بشر به اظهارنظر پرداخته و اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، آلمان ، جسارت ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار