نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه 36 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، افزود: ملت ایران در این سال‌ها با آگاهی کامل از این نهضت همیشه ماندگار حمایت کرده‌اند و همواره در صحنه بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن سعی در تخریب چهره اسلام به هر طریق ممکن داشت، اظهارکرد: دشمن امروز به طرق مختلف، از جمله با سوزاندن قرآن‌کریم و یا کشیدن کاریکاتور چهره پیامبر اسلام، سعی در مخدوش کردن چهره اسلام دارد.

وی با اشاره به 27 بهمن‌ماه سال‌روز شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین عباس موسی، اولین دبیرکل حزب‌الله لبنان، تصریح کرد: ایشان توسط رژیم غاصب اسرائیل به مقام شهادت رسید. همچنین 29 بهمن‌ماه نیز سال‌روز قیام مردم تبریز است که روند انقلاب را در آن سال‌ها شتاب بخشید.

خطیب نمازجمعه زنجان با یادآوری اینکه طی چند روز گذشته شاهد بارش رحمت الهی بودیم، ادامه داد: بر اساس اصلی که خداوند در قرآن فرموده، اگر بندگان خداوند زبان شکرگزاری داشته باشند، نعمت آن‌ها افزایش می‌یابد. خداوند در قرآن بارها به مقوله شکر و سپاس اشاره کرده و می‌فرماید در برابر نعمت‌های خداوند سپاسگزار باشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به اینکه شکر الهی سه مرحله دارد، تصریح کرد: در مرحله اول شکر قلبی است که انسان در قلب خود متوجه نعمات شده و باید سپاسگزار باشد. مرحله دوم شامل شکر زبانی است که انسان به واسطه زبان همواره خداوند را شاکر است و مرحله سوم نیز شکرگزاری با اعضا و جوارح است که بنده با تمام وجود زبانی، قلبی و با عمل خود شکرگزار است.

وی با بیان اینکه بهترین راه شکرگزاری، قدم گذاشتن در راهی است که خداوند رضایت دارد، خاطرنشان کرد:در مجمع‌البیان در جمله‌ای سه مرحله‌ای شکر خلاصه می‌شود و صاحب مجمع‌البیان می‌فرماید: شکر نعمت عبارت است از اینکه اعتراف کنی نعمت از طرف خداوند است و این سپاس همراه با تکریم باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.