رئیس پلیس راه استان زنجان عنوان کرد؛

وقوع تصادف فوتی در استان

رئیس پلیس راه استان زنجان از وقوع دو فقره تصادف فوتی در محور زنجان به میانه خبر داد.

وقوع تصادف فوتی در استان
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی اصغر شیر محمدی رئیس پلیس راه استان زنجان، اظهار داشت: دیشب ساعت ۱۱ در محور زنجان به میانه برخورد یک دستگاه پژو با وانت مزدا باعث فوت دو نفر شد.

وی علت اصلی این تصادف را عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه در جاده خیس و لغزنده عنوان کرد و افزود: متاسفانه در این تصادف که باعث فوت یک کودک  ۱۰ ساله و مادر خانواده شد چرخش پژوپارس درجاده خیس و برخورد به وانت مزدا باعث وقوع این تصادف تلخ شد.

سرهنگ شیر محمدی در ادامه با اشاره به بارش برف و باران در سه روز گذشته در استان افزود: بیش از ۱۵ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان زنجان رخ داده که ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که علت اصلی این تصادفات هم  تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

وی با بیان اینکه از آغاز سالجاری بیش از ۳۰ درصد تصادفات فوتی درمحورهای مواصلاتی به علت عدم توانابی کنترل وسیله نقلیه بوده است تصریح کرد: این امر هم ناشی از خستگی و خواب آلودگی است چرا که راننده به محض خستگی دیگر قادر به کنترل وسیله نقلیه نیست.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش حلیقه مفقوده در رانندگی است گفت: آن طور که باید به امر آموزش بهاء داده نمی شود چرا که عدم سواد کافی از قوانین راهنمایی و رانندگی باعث به وجود آمدن وقایع تلخ می شود.

سرهنگ شیر محمدی خاطرنشان کرد: امروزه در جوامع پیشرفته آموزش نقش کلیدی را در بحث رانندگی کردن دارد و به این مهم بسیار توجه می کنند و این خود در وهله اول باعث کاهش تصادفات می شود و همچنین جلوی بسیاری از آسیبهای اجتماعی را می گیرد.

انتهای پیام/ زا
برچسب ها: زنجان ، تصادف ، پلیس راه ، فوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.