سلطانی فر گفت: با توجه به سند چشم انداز 1404 و برنامه 20 ساله برای جذب 20 میلیون گردشگر ورودی به ایران بر آن هستیم که طی 11 سال آینده 130 هتل 4 و5 ستاره خود را به 400 هتل افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حاشیه افتتاحیه هشتمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته گفت:با توجه به سند چشم انداز 1404 و برنامه 20 ساله برای جذب 20 میلیون گردشگر ورودی به ایران بر آن هستیم که طی 11 سال آینده 130 هتل 4 و5 ستاره خود را به 400 هتل افزایش دهیم یعنی باید به طور متوسط 20 تا 25 هتل در سال بسازیم که برای رسیدن به این هدف نیز برنامه ریزی صورت گرفته و امیدواریم با کمک بخش خصوصی بتوانیم ساخت این هتل ها را به اتمام رسانیم.

سلطانی فر در ادامه به سرمایه گذاران خارجی برای ساخت هتل ها اشاره و عنوان کرد:با توجه به رونق و توسعه خوبی که در گردشگری ایران در آینده دیده می شود سرمایه گذاران زیادی در زمینه احداث هتل ها صحبت و اعلام آمادگی کرده اند.یک گروه از فرانسه،دو گروه از ترکیه،دو گروه از کشورهای عربی آمده اند که یکی از کشورهای عربی کار احداث هتل ها را آغاز کرده اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه بیان کرد:هر کدام از این گروه ها ساخت بین 5 تا 20 هتل را متقاضی بوده اند که توافقات کلی صورت گرفته و پیگیر مراحل قانونی آن هستیم که به امید خدا در این صورت ساخت هتل ها با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی در ادامه به ایجاد امنیت گردشگران خارجی اشاره و بیان داشت:متاسفانه تبلیغات منفی که علیه کشورمان در سال های گذشته صورت می گرفت صنعت توریسم ما را با مشکل روبه رو کرده بود که طبق ارزیابی های انجام شده کشور ما در رتبه قابل قبولی قرار دارد.به واسطه اطمینان بیشتر آئین نامه ارتقای امنیت گردشگران خارجی را در حدود 3 ماه قبل تقدیم شورای امنیت کشور کردیم و حدود 1 ماه قبل نیز در شورای امنیت کشور تصویب شد و به تمام بخش های امنیتی و انتظامی ابلاغ شد که در زمینه ارتقای امنیت گردشگری تلاش کنند.

سلطانی فر در پایان خاطر نشان کرد:همچنین هماهنگی های خوبی با وزارت اطلاعات و شخص وزیر اطلاعات داشته ایم که کمترین مشکل در زمینه توریست برگشتی و ویزاهای صادره نداشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار