معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از امروز تا ۲۶ بهمن ادامه دارد گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای مراوده شرکتهای ایران و خارجی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مرتضی رحمانی موحد در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با بیان اینکه پرواضح است که نمایشگاه‌ها به عنوان نقطه تلاقی عرضه کنندگان محصولات اعم از کالاها و خدمات و مصرف کنندگان از دیرباز به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد و موثر در زمینه بازاریابی به شمار می‌رود اظهار داشت: این رویدادها از یک سو، زمینه لازم برای ایجاد ویژگی‌های اساسی محسوس توسط عرضه کنندگان و از سوی دیگر امکان بروز علایق و سلایق مشتریان و متقاضیان را مهیا ساخته و بدین وسیله مناسب‌ترین شرایط را برای تفاهم متقابل در زمینه داد و ستد، همکاری‌های دو جانبه یا سرمایه‌گذاری مشترک فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: رویدادهای نمایشگاهی از این حیث که طیف وسیعی از دست‌اندرکاران و نقش‌آفرینان بخش‌های مختلف یک صنعت را به صورت متمرکز در یک مکان خاص گرد هم آورده و بستر لازم جهت معرفی مستقیم نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها را فراهم می‌آورند از مطلوبیت بالایی برخوردار بوده و زمینه را برای استفاده بهینه از زمان و هزینه مهیا می‌سازند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: نمایشگاه نه تنها فرصتی مناسبی برای ارتباط جبهه به جبهه عرضه کنندگان و همچنین آشنایی عموم با آخرین توانمندی‌های علمی فنی و صنعتی در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود بلکه زمینه‌های لازم جهت ارتباط بیشتر نهادهای حاکمیتی کشورهای مختلف را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه‌های گردشگری نیز از این موارد مستثنی نبوده و در جایگاه خود فرصت طلایی را جهت معرفی مقاصد گردشگری محلی و مل یو همچنین عرضه بسته‌های سفر از سوی تورگردانان عمده به خرده‌فروش‌ها و همچنین از سوی خرده‌فروش‌ها به مصرف کنندگان در یک محیط رقابتی کاملا سالم به ارمغان می‌آورد. لذا به همین دلیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته را در دستور کار جدی خود قرار داد تا مجال مناسبی برای همه دست‌اندرکاران و فعالان دولتی و خصوصی حوزه‌های مختلف گردشگری و صنایع وابسته کشورهای مختلف جهت ارائه و معرفی تمامی خدمات و محصولات خود ایجاد کند.

رحمانی موحد با بیان اینکه این نمایشگاه از امروز تا 26 بهمن باشعار شما را فرا می‌خوانیم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور نمایندگان هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، بانکها، بیمه‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مراکز گردشگری، گردشگری سلامت و حمل و نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، شرکت کنندگان خارجی، صنایع دستی و نشریات تخصصی، قابلیت‌های گردشگری استانهای کشور و سایر صنایع وابسته دایر است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با فضای کلی 21 هزار متر مربع و فضای مفید 10 هزار و 600 متر مربع پذیرای حدود 350 شرکت داخلی و خارجی و 11 نمایندگی سیاسی کشورهای خارجی است گفت: امیدواریم این نمایشگاه بتواند زمینه را برای تقویت بیش از پیش روابط بین کشورها و در نهایت افزایش مراودات گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها را فراهم آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار