ریفاهی گفت: برای جذب گردشگر و توسعه آن نیاز به تبلیغ و بازاریابی وجود دارد علاوه بر این مهمترین عنصر توسعه گردشگری عزم سیاسی برای گسترش آن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ طالب ریفاهی دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی در حاشیه افتتاحیه هشتمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین نمایشگاه هایی در ایران و تشکر از دست اندرکاران تهیه این نمایشگاه گفت: برای اولین بار است که در افتتاحیه چنین نمایشگاهی در ایران حضور دارم و قول می دهم در سازمان جهانگردی از صنعت توریسم ایران حمایت کنم.

وی در ادامه بیان کرد: راه های زیادی برای توسعه گردشگری ایران وجود دارد .حضور امروز ما در این مکان آشکارترین راه و پیغامی برای حمایت از صنعت گردشگری ایران است.

اخیرا سلطانی فر در بازدیدی از مقر سازمان جهانی جهانگردی تفاهم نامه ای را با 6 مولفه اصلی به امضا رساند که من امروز تاکید ایشان در اجرا شدن این مولفه ها را دیدم.

ریفاهی در ادامه با اشاره به گستردگی زمینه های همکاری و مشخص بودن اهداف تصریح کرد: سازمان جهانگردی قصد دارد با کمک به ایران از راه تبلیغ، ترویج و جمع آوری اطلاعات، این کشور را به بازار هدف 20 میلیون گردشگر برساند.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در ادامه به نقش بخش خصوصی در گسترش گردشگری اشاره و اظهار داشت: بخش خصوصی به عنوان پیشنیاز توسعه گردشگری شناخته شده است و من خوشحالم که در ایران سلطانی فر به عنوان رئیس کل سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری توسط بخش خصوصی احاطه شده است.

وی در ادامه به کاهش قیمت نفت و اثرات آن بر روی اقتصاد برخی کشورها اشاره و بیان داشت:کاهش قیمت نفت اثرات مثبت و منفی می تواند در اقتصاد کشورهای وابسته به درآمد های نفتی داشته باشد که طرز نگرش  با این چالش بر اثرات آن موثر خواهد بود.

طی مذاکراتی که در این چند روز صورت گرفت دریافتم ایران قادر خواهد بود در مواجه با این چالش اقتصادی به خوبی ظاهر شود و این زمان به فرصتی مناسب برای جایگزینی مزیت های رقابتی ایران به جای درآمدهای نفتی شود.گردشگری در ایران با توجه به پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری به عنوان یکی از مهمترین مزیت های رقابتی به حساب می آید که از این طریق علاوه بر ارزآوری، صنایع وابسته و اشتغال نیز رونق خواهند یافت.

ریفاهی در ادامه عنوان کرد: برای جذب گردشگر و توسعه آن نیاز به تبلیغ و بازاریابی وجود دارد علاوه بر این مهمترین عنصر توسعه گردشگری عزم سیاسی برای گسترش آن است.حضور معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بی شک حاکی از عزم دولتمردان برای گسترش این صنعت در ایران است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:بعد از این سفر در آینده من شخصا به ایران سفر خواهم کرد و افرادی که توانایی سفر را دارند به ایران دعوت می کنم که این روشی برای شناخت ایران و فرهنگ آن به تمام دنیا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار