برندگان رقابت عكاسی سال ٢٠١٥ با دوربین‌های ارزان قیمت با ایده خلق بهترین عكس با كمترین امكانات، اعلام شدند.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از هافینگتون پست: امروزه هر كس با دسترسی به یك تلفن همراه و یك برنامه ساده تنظیم عكس قادر است عكس های زیبایی خلق كند و گویی دیگر برای عكاسی نیازی به خرید آخرین و گرانترین مدل دوربین نیست. 

همانطور كه عكاس خبری معروف " ارنست هاس" می‌گوید: "محدودیت های شما در عكاسی نه بخاطر ضعف دوربین بلكه بخاطر ضعف شما در عكاسی است !" و البته رقابت عكاسی با دوربین های ارزان و بی كیفیت به همین مسئله می پردازد.

مسابقه عكاسی با دوربین های ارزان و بی كیفیت! + تصاویر

این رقابت بین المللی كه اولین بار ٢٢ سال پیش توسط گالری عكاسی "سوهو" مطرح شد ،هر ساله از أفراد علاقه مند با دوربین های غیر حرفه ای همچون هولگا،دیانا، انسكو ،پین هول و... درخواست میكند تا بهترین عكسهای خود را برای شركت در این مسابقه إرسال كنند.

ایده اصلی این رقابت این است : "در دستان یك هنرمند ، بهترین عكسها با ابتدائی ترین تجهیزات خلق می شود ."

مسابقه عكاسی با دوربین های ارزان و بی كیفیت! + تصاویر

كلیه عكاسان بالای ١٨ سال می توانند در این رقابت شركت كنند البته شایان ذكر است كه استفاده از تلفن همراه، دوربین های یك بار مصرف و یا دوربین هایی كه نیازی به تنظیمات ندارند ممنوع است و تنها دوربین هایی از قبیل مواردی كه در بالا ذكر شد با قابلیت محو كردن و سایه روشن زدن با قیمت های پایین مثلا ٣٠ دلار قابل قبول هستند.

به گفته "میرا هافتز": "این مسئله بسیار مهم و با ارزشی است كه در این عصر الكترونیكی بسیار پیچیده بتوانیم با ابزار ساده عكسهای فوق العاده خلق كنیم ."

مسابقه عكاسی با دوربین های ارزان و بی كیفیت! + تصاویر

داور مسابقه امسال  "میریام لوكتر" عكاس خبری مجله عكاسی مشهور ،٤٣برنده  رقابت سال٢٠١٥ را اینگونه اعلام كرد :" "كریستین كارچ" از جورجیا با پرتره ای از مادر بزرگ خویش كه توسط دوربین هولگا و به صورت سیاه و سفید گرفته شده در مقام اول، "الن دیویس" از آلاسكا با تصویری پانوراما از كوهستان در مقام دوم و " جیمز روهان" از ماساچوست با عكسی سیاه و سفید از صخره ها در مقام سوم این رقابت قرار گرفتند، اسامی و آثار باقی برندگان در گالری های مجزأ موجود است و علاقه مندان میتوانند از چهارم الی بیست و هشتم فوریه از این آثار باز دید كنند." جایزه ای كه به برندگان  اختصاص می یابد هدیه ای ویژه از فوجئ فیلم و البته دوربینهای بی كیفیت خواهد بود.

مسابقه عكاسی با دوربین های ارزان و بی كیفیت! + تصاویر


انتهای پیام/

برچسب ها: عکاسی ، مسابقه ، تجسمی ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار