جای ساخت فیلم‌هایی چون «ارغوان» در سینما خالی است زیرا این فیلم سرشار از زیبایی و حس است و تجربه کردن این فیلم برای تماشاگر اطمینان خاطر ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در پردیس سینمایی ملت؛ سلسله نشست‌های «یک فیلم یک سلام» با فیلم «ارغوان» آغاز و با معرفی فیلم «ارغوان» و با حضور عوامل فیلم از جمله امید بنکدار و کیوان علیمحمدی ( کارگردان و تهیه کننده)، مهتاب کرامتی و مهدی احمدی (بازیگر) برگزار شد.
 
در ابتدا امید بنکدار یکی از کارگردانان فیلم در خصوص نحوه‌ی روایت فیلم "ارغوان" گفت: فرم در این فیلم وجود دارد اما ما در قصه این فرم را لحاظ کردیم و تلاشمان بر این بود که فیلم را به بهترین شکل ثبت کنیم.
 
کیوان علیمحمدی دیگر کارگردان فیلم در خصوص پرداخت به این ایده عنوان کرد: قصه از داستانی کوتاه که در واقع در شب اتفاق می اقتد الهام گرفته و با همکاری امید بنکدار با گسترش داستان آن را به یک فیلمنامه‌ی بلند تبدیل کردیم.
 
وی در خصوص بر عهده گرفتن تهیه کنندگی این فیلم نیز افزود: علاقه‌ای به تهیه کنندگی نداشتیم اما به خاطر خاطرات تلخی که با تهیه کنندگان گذشته داشتیم، باعث شد تهیه کنندگی این فیلم را به صورت مشترک بر عهده بگیریم.

علیمحمدی بیان کرد: جای ساخت فیلم‌هایی چون «ارغوان» در سینما خالی است زیرا این فیلم سرشار از زیبایی و حس است و تجربه کردن این فیلم برای تماشاگر اطمینان خاطر ایجاد می‌کند. تمام تلاشمان را کردیم تا فیلمی بسازیم که با استانداردهای دنیا هماهنگ باشد. هیچ عقده حقارتی در فیلم نیست. این فیلم سیاه نیست و سرشار از موسیقی است.

وی تصریح کرد: مسیر فیلمسازی من و امید بنکدار کسب تجربه‌ی جدیدی است و تلاش می‌کنیم برای مخاطب نیز لذت بخش باشد.
 
مهتاب کرامتی بازیگر فیلم با ابراز خوشحالی از همکاری با این دو کارگردان گفت: یکی از دلایل علاقه من به سینمای دوستان این است که آنها به عاشقانه‌های سینما می‌پردازد و این برای ما یک حس خوب و آرامش ایجاد می‌کند. سینمای آنها بسیار زنانه است و در این فیلم با وجود اینکه در بازه زمانی عید تولید می‌شد، توانستیم به پالایش ذهنی برسیم.



وی در خصوص آغاز جشنواره و حال و هوای آن عنوان کرد: امروز با شروع این برنامه جشنواره فجر آغاز شد و امیدوارم این دوستان فیلم‌ساز خیلی زود بتوانند فیلم جدیدشان را کلید بزنند.

مهدی احمدی دیگر بازیگر فیلم در ادامه در خصوص استفاده‌ از نقاشی‌هایش در این کار عنوان کرد: همیشه علاقه داشتم نقاشی‌هایم در فضاهای مختلف دیده شود، اما اینکه در این فیلم از این نقاشی‌ها استفاده شود، خواسته‌ی من نبوده و آشنایی دو کارگردان از فضای تجسمی باعث شد از نقاشی‌های من در این کار استفاده کنند.
 
بنکدار با اشاره به معیار خود برای ساخت فیلم افزود: همیشه فیلمنامه‌ای را شروع می‌کنم که استقبال مخاطب را به همراه داشته باشد و در پی این نبودیم که بخواهیم دنبال گروه خاصی برای جذب مخاطب باشیم. وقتی طرحی به ذهنم می‌رسد،بیشتر روی فیلنامه متمرکز می‌شوم؛ تلاش کردیم که خودمان را در این فیلم تکرار نکنیم و به همین دلیل دنبال فیلمنامه قصه‌گو هستیم. فیلم‌های قبلی‌ام از جمله "شبانه" هرکدام نگاه متفاوتی را دارند و فیلم «ارغوان» نیز متفاوت از دو فیلم قبلی است.
 
علیمحمدی در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت: برای ساخت این فیلم همه‌ی عوامل زحمت زیادی کشیدند و من مدیون این عوامل به ویژه نویسنده‌ی کار هستم.
 
گفتنی است؛ طبق برنامه ریزی انجام شده برای هر نشست‌ «یک فیلم یک سلام»، یکی از عوامل شعاری را برای فیلم می‌خواند و «مهتاب کرامتی» شعار "دیدی ای دل که غم عشق دگر بار چه کرد" را برای فیلم «ارغوان»  انتخاب کرد. همچنین مهدی احمدی از پوستر فیلم رونمایی کرد.

 
انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار