شاخص کسري تراز حساب‌هاي جاري در ماه دسامبر در فرانسه با افزایش به يک ميليارد و 900 ميليون يورو رسيد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، شاخص کسري تراز حساب‌هاي جاري،يعني هنگامي که مجموع واردات کالا، خدمات سرمايه‌گذاري ها در کشوري بيشتر از مجموع صادرات کالا، خدمات و سرمايه‌گذاري‌ها باشد، در ماه دسامبر در فرانسه به يک ميليارد و 900 ميليون يورو رسيد.

افزايش اين شاخص اقتصادي از آنجا مهم است که هر گونه نوسان در آن بر رشد و توليد ناخالص داخلي کشور تاثير مستقيم مي‌گذارد. اين در حالي است که در ماه نوامبر سال گذشته، تراز حساب‌هاي جاري حدود 300 ميليون يورو مازاد داشت.

شاخص کسري تراز حساب‌هاي جاري که حاکي از بالا ميزان کالاها وخدمات وارداتي نسبت به کالاها و خدمات صادراتي است، روند افزايش را نشان مي دهد.

بانک مرکزي فرانسه اعلام کرده است اينکه کشور در ماه دسامبر حجم بالايي از نفت را خريداري و وارد کرده است نقش مهمي در افزايش کسري تراز حساب‌هاي جاري فرانسه دراين ماه ايفا کرده است. در حالي که چنين حالتي در ماه نوامبر در فرانسه وجود نداشت.
بر اساس اين گزارش مازاد حجم مبادلات خدمات نيز در فرانسه در ماه دسامبر به 100 ميليون يورو کاهش يافت. حال آنکه رقم همين شاخص در ماه نوامبر يک ميليارد و 400 ميليون يورو بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، فرانسه ، کسری ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار