نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد مردم آمریکا که در ظاهر معتقد به برابری هستند، نسبت به مسلمانان دید منفی دارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کمیته مقابله با تبعیض عرب ـ آمریکایی اعلام کرد: اخیراً نمایش فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» موجی از احساسات ضداسلامی را در آمریکا به راه‌انداخت.

این فیلم داستان زندگی تک‌تیراندازی است که در عراق بیش از 160 نفر را کشته، اما روایت فیلم به گونه‌ای است که پس از اکران آن، اسلام‌ستیزی به شدت در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است.

عابد ایوب، مدیر سیاست ملی کمیته مقابله با تبعیض اعلام کرد: «ما می‌خواهیم از «کلینت ایستوود»، کارگردان این فیلم بپرسیم که آیا عرب‌های آمریکا، مردم این کشور نیستند؟».

این فیلم احساسات ضداسلامی را که از زمان حادثه یازده سپتامبر شکل گرفته، تشدید کرده است.

گزارش‌ها همچنین از افزایش حملات لفظی و اهانت‌ها علیه مسلمانان به ویژه بانوان به دلیل داشتن حجاب، خبر می‌دهد.

به گزارش پلیس فدرال آمریکا جرایم ناشی از نفرت دینی در سال 2014 در آمریکا دو برابر شده است که تعداد زیادی از آن‌ها علیه مسلمانان صورت می‌گیرد.

استفاده از قانون به عنوان پوششی برای تعصب‌ورزی

جامعه‌شناسان معتقدند که اسلام‌هراسی در آمریکا یک پدیده سیاسی و نشئت گرفته از ایدئولوژی‌های احزاب راست افراطی است.

«مقتدر خان»، جامعه‌شناس مؤسسه شناخت و سیاست اجتماعی واشنگتن در این باره گفت:  ایدئولوژی اسلام‌ستیزی شامل استفاده از نمادهای نفرت‌ مانند سوزاندن قرآن، ادعای دروغین افراط‌گرا بودن 80 درصد از مسلمانان آمریکا، حرکت سیاسی ممنوعیت شریعت اسلامی در کشور و ایجاد فرهنگ دشمنی، سوءظن و نفرت علیه اسلام و مسلمانان است.

وی افزود: همین نفرت است که حقوق مسلمانان را در معرض خطر قرار داده است. همین نفرت است که مردم را به سوءرفتار علیه مسلمانان ترغیب می‌کند و اجازه می‌دهد که نهادهای قانونی بدون توجه به حقوق اساسی مسلمانان، عمل کنند.

مقتدر خان همچنین گفت: متأسفانه، به صورت آشکاری نگرش‌ها در مورد مسلمانان در آمریکا در حال بدتر شدن است و گروه‌های راست افراطی به ثبیت این نگرش‌ها کمک می‌کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار