استاندارد اند پورز رتبه اقتصادی ونزوئلا را کاهش داد

موسسه اعتبارسنجي اقتصادي استاندارد اند پورز رتبه ونزوئلا را از حيث توان اين کشور در بازپرداخت بدهي‌هاي دولتي خود کاهش داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، استاندارد اند پورز علت کاهش رتبه اقتصادي ونزوئلا را نزول شديد بهاي نفت در بازارهاي جهاني و تاثير آن در کاهش درآمدهاي ونزوئلا و همچنين افزايش مشکلات اقتصادي ، سياسي و اجتماعي اين کشور دانسته است.

استاندارد اند پورز توان ونزوئلا را در بازپرداخت بدهي هاي دولتي خود با يک درجه کاهش به "CCC" تنزل داد تا جايگاه ونزوئلا به رده کشورهايي که با خطر عدم توان بازپرداخت بدهي هاي خود روبرو هستند، بيش از پيش نزديک شود.

این موسسه در گزارش خود اعلام کرد  نفت در بازارهاي جهاني از ژوئن سال ۲۰۱۴تا کنون نزديک به ۶۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.

استاندارد اند پورز افزود پيش بيني مي شود که تشديد فشارها بر اقتصاد ونزوئلا دولت اين کشور را مجبور خواهد کرد براي قسط بندي مجدد بخشي از بدهيهاي خود وارد عمل شود يا براي تامين مالي بخشي از بدهيهاي دولتي خود که سررسيد آنها يک يا دو سال آينده است، اوراق قرضه جديد صادر کند. اگر در وضعيت کنوني اقتصاد ونزوئلا بهبود حاصل نشود، اين احتمال وجود دارد که استاندارد اند پورز امسال يا سال آينده بار ديگر رتبه توان بازپرداخت بدهي هاي دولتي اين کشور را به SD که به معناي عدم توان بازپرداخت بخشي از بدهي هاي دولتي است، کاهش دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، کاهش ، اعتباری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار