نانسی پلوسی اظهار داشت : اوباما تلاش می کند دامنه اختیارات خود را برای تشدید حملات علیه داعش در عراق افزایش دهد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وردبولتن ؛ نانسی پلوسی ، رهبر اقلیت دموکرات های کنگره در اظهاراتیخاطرنشان کرد : هنوز درباره دامنه جغرافیایی و یا اینکه نیروهای پیاده نظام در چه محدوده ای اقدام کنند ، هیچ تصمیمی گرفته نشده است . کاخ سفید در روز چهارشنبه از کنگره خواهد خواست تا اختیارات بیشتری برای استفاده از نیروی نظامی در مبارزه علیه داعش به رییس جمهوری بدهد . 

بدنبال تشکیل ائتلافی بین المللی به رهبری ایالات متحده برای مبارزه علیه تروریست های تکفیری - بعثی در غرب آسیا ، ارتش امریکا بطور متناوب مناطقی از خاک عراق و سوریه را مورد بمباران های هوایی قرار می دهد . اما پیشنهادی که فردا ( چهارشنبه ) دولت برای کنگره ارسال خواهد کرد از نمایندگان می خواهد تا اختیار و مجوزی رسمی به شخص باراک اوباما داده شود تا بر اساس آن ، از نیروی نظامی مستقیم در جنگ استفاده نماید . 

برخی اعضای کنگره درباره مبارزاتی که کاخ سفید ادعا می کند علیه گروه های تروریستی داعش در عراق انجام می شود ، ابراز نگرانی کرده اند چرا که به اعتقاد آنها اقدامات اوباما در این زمینه تخطی از حقوق قانونی ریاست جمهوری بوده است . واشنگتن نیز در پاسخ عنوان کرده است که این مبارزات بر اساس مجوز دولت بوش در سال 2002  و حمله به عراق و همچنین در سال 2001 برای جنگ علیه القاعده و گروه های وابسته به آن قانونی و مشروع می باشد . 

پلوسی هفته گذشته نیز در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد : اوباما بدنبال مجوزی سه ساله از کنگره برای تشدید حملات نظامی در عراق می باشد . با این حال هیچ تصمیمی درباره دامنه جغرافیایی یا محدوده های عملیاتی ارتش پیاده نظام آمریکا در این کشور و در جنگ علیه شبه نظامیان داعش گرفته نشده است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: داعش ، عراق ، پلوسی ، بمباران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار