ملاوردی در مراسم دومین نکوداشت زنان موثر در انقلاب

نباید از نقش و تاثیر زنان در تمام مراحل تعیین کننده انقلاب غفلت کنیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: نباید از نقش و تاثیر زنان در تمام مراحل تعیین کننده انقلاب غفلت کنیم؛ اگر زنان حضور نداشتند بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری آن اجتماعات بزرگ در آستانه انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت.

نباید از نقش و تاثیر زنان در تمام مراحل تعیین کننده انقلاب غفلت کنیمبه گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران شهیندخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان در مراسم دومین نکوداشت زنان موثر در انقلاب که به همت حزب اسلامی کار برگزار شد با ذکر این مطلب که نباید از نقش و تاثیر زنان در تمام مراحل تعیین کننده انقلاب غفلت کنیم ابراز کرد: اگر انقلاب اسلامی را یکی از منحصر به فرد ترین انقلاب ها در قرن بیستم تلقی کنیم که با بر هم زدن معادلات سیاسی آن زمان نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران و جهان شد در خواهیم یافت که اگر زنان حضور نداشتند بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری آن اجتماعات بزرگ در آستانه انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت.

وی با اشاره به این که امام خمینی (ره) از حضور زنان در مجلس خبرگان قانون اساسی حمایت کردند گفت: حمایت ازنقش زنان سرمایه ای است که باید از آن در جهت احقاق آرمان های انقلاب استفاده کنیم.

ملاوردی تاکید کرد: به علت ظلمی که رژیم طاغوت به زنان روا داشت، در قانون اساسی جمهوری اسلامی استیفای حقوق زنان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این که امام خمینی (ره) با تاسی از قرآن کریم و سیره پیامبر و ائمه معصومین  علاوه بر درک نقش مردم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، نقش زنان را نیز  در همین راستا فهمیدند گفت: در 36 سال گذشته زنان توانستند در عرصه های مختلف اعم از عرصه های فرهنگی و هنری  نقش آفرینی زیادی در جامعه داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با بیان این که در تبیین نقش و جایگاه زنان در جامعه چندان تعجیلی را شاهد نیستیم گفت: این عدم تعجیل متاثر از فضای ابتدای انقلاب است، اما به تدریج و کم کم توجه به مسائل زنان در برنامه توسعه مورد توجه قرار گرفت.

ملاوردی تاکید کرد: 10 ، 12 سال پس از انقلاب اسلامی در نهاد ریاست جمهوری وقت  دفتری برای رسیدگی به امور زنان تاسیس شد.

وی در این رابطه افزود: دولت‌ها نمی توانند به خود این اجازه را بدهند که نسبت به تقویت نهاد خانواده بی تفاوت باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان افزود: وظیفه نظام و دولت است که برای رسیدن به اهداف خود تسهیلات لازم را در اختیار زنان قرار دهد و بتواند از این سرمایه انسانی استفاده کند.

ملاوردی با ذکراین نکته که نیمی از جمعیت تحصیل کرده جامعه را زنان تشکیل می دهند اظهار داشت: در مقابل این مهم حضور کمرنگ زنان در هیات های علمی را شاهد هستیم؛ حتی در نقاطی از کشور دختران بازمانده از تحصیل را داریم.

وی افزود: حدود 19 میلیون زن خانه دار و 12 میلیون زن روستایی داریم که این قشر عظیم می تواند نقش بسیاری مهمی در اقتصاد کشور ایفاگر باشد.
انتهای پیام/

برچسب ها: زنان ، انقلاب ، ملاوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار