معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سهيم كردن زنان در قدرت، امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان، شهيندخت ملاوردی، معاون امور زنان رئيس جمهور، صبح امروز در اولين كنگره جمعيت زنان مسلمان نوانديش كه در كانون توحيد برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری اولين كنگره جمعيت زنان مسلمان نوانديش در هفته وحدت را به فال نيك می‌گيرم.

وی با اشاره به اينكه اولين كنگره جمعيت زنان مسلمان نوانديش در زمانی برگزار می‌شود كه شاخص به كارگيری توانمندی زنان در وضعيت شايسته‌ای قرار ندارد، گفت: زيبنده نظام ما نيست كه زنان در امور سياسی، آن طور كه بايد و شايد مشاركت نداشته باشند همان طور كه معمار كبير انقلاب اسلامی فرمودند كه زنان بايد در مقدرات اساسی مملكت دخالت كنند.

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده، با تأكيد بر اينكه هم می‌‎توان زن مسلمان بود و هم نوانديش، تصريح كرد: جمع اين دو امكان‌پذير و شدنی است. 

وی افزود: وضعيت موجود زندگی زنان در جهان و كشورمان گويای اين است كه هنوز اقدامات و ابتكارهای زيادی لازم است تا از استعدادهای زنان در سطوح بالا به طور تام و تمام و در عرصه‌های مختلف بهره گرفته شود.

ملاوردی گفت: نسبت نازل زنان در ميان تصميم گيرندگان اقتصادی و سياسی بازتاب موانع ساختاری و نگرشی است كه بايد با اقدامات استراتژيك در جهت افزايش مشاركت زنان در ساختارهای قدرت با اين مسئله مقابله كرد.

وی با بيان اينكه احزاب نقش مهمی در افزايش مشاركت زنان در جامعه دارند، تصريح كرد: نقش دولت نيز به اين صورت است كه احزاب را در اين زمينه تقويت كنند و برنامه‌ای را آماده كنند تا شرايط برای فعاليت زنان فراهم شود.

ملاوردی تأكيد كرد: در هر جامعه‌ای برای افزايش مشاركت زنان بايد به نيازهای آن جامعه و عملی بودن استراتژی‌ها توجه كرد چراكه نمی‌توان يك نسخه واحد را برای همه زنان در نظر گرفت. 

وي با بيان اينكه سهيم شدن زنان در قدرت يكی از پيش‌نيازهای نظام مردم‌سالار است، گفت: لازمه محقق شدن اين هدف، تلاش دولت و احزاب و مشاركت مجدانه خود زنان است.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار