زنجان؛

صادرات 233 میلیارد ریالی فرش از زنجان

مدير اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از صادرات 233 میلیارد ریالی فرش از زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدير اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه 63هزار نفربافنده فرش  در استان  فعالیت می کنند  گفت: از این تعداد که سه هزار نفر از آنها دائمی، 21هزار نفر به صورت فصلی و12 هزار نفر هم به صورت نیمه وقت مشغول فعالیت هستند.

جعفری افزود:حاصل تلاش این ها تولید سالانه 250 هزار متر مربع فرش دست باف ابریشمی وتابلو فرش است.

وی ادامه داد: بیش از 60 در صد از تولیدات استان خصوصا تولیدات ابریشمی به کشورهای عربی، حاشیه خلیج فارس ،آلمان ،ژاپن لبنان ،انگلستان ،برزیل و به صورت غیر مستقیم به کشور آمریکا صادر می شود.

مدير اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بیمه قالیبافی از جمله خدماتی است که دولت برای قالیبافان ارائه میدهد گفت: تا پایان اسفند ماه امسال حدود 17 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته بودند اما به دلیل کمبود اعتبار در سال 93 متقاضی جدید به تامین اجتماعی معرفی نشده است.

جعفری افزود:به علت تغییر شغل دادن تعدادی از فرش بافان بیش از 3 هزار نفرشان لغو قرارداد شدند و تعدادی هم موفق به واریز حق بیمه در موعد مقرر نشدند.

وی عنوان کرد:امسال 1 میلیارد 500 میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات صندوق مهر امام رضا برای تولیدکنندگان فرش در نظر گرفته شده بود.

این مسئول با اشاره به برگزاری المپیاد دانش اموزی فرش طی 11 بهمن امسال در استان افزود :مرحله کشوری 15 اسفند ماه در کرمان برگزار می شود.

جعفری با بیان اینکه اتحادیه فرش بافان 23 هزارو 700 فقره کارت قالیبافی برای قالیبافان شناسایی و صادر کرده خاطر نشان کرد:افرادی که تمایل به فرش بافی دارند می توانند با مراجعه به اتحادیه هم گواهی مهارت فنی حرفه ای و هم کارت قالیبافی اخذ نمایند .

انتهای پیام/ب


برچسب ها: صادرات ، فرش ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.