قاچاق کالا ؛

محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقچی نفت سفید در سلماس

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به پرونده مربوط به قاچاق 31 هزار و 900 لیتر نفت سفید قاچاق در تعزیرات حکومتی سلماس خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خیرنگاران ؛، محمد اقوامی صبح امروز در بازدید از برخی شعبات تعزیرات حکومتی ارومیه گفت: قاچاق کالا یکی از معضلات مهم اقتصادی در آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های مرزی کشور است.

وی در این میان به سه پرونده مهم قاچاق رسیدگی شده در شعبات مختلف تعزیرات حکومتی استان طی چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین این پرونده‌ها در ارتباط با قاچاق 31 هزار و 900 لیتر نفت سفید در سلماس بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی تصریح کرد: این میزان نفت سفید قاچاق از یک دستگاه نفتکش کشف شده که پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی سلماس ارجاع شده است.

وی با اشاره به رسیدگی به این پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی سلماس گفت: با توجه به دفاعیات بلاوجه ارائه شده، متهمان این پرونده علاوه بر استرداد سوخت‌های مکشوفه به شبکه رسمی توزیع به پرداخت یک میلیارد و 333 میلیون و 981 هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

اقوامی در ادامه به پرونده مربوط به قاچاق کالا در ماکو نیز اشاره کرد و افزود: مامورین انتظامی به دنبال کسب اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز ورود از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور، در جریان ایست و بازرسی از یک دستگاه خودرو مقداری کالای قاچاق کشف کردند که پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی ماکو ارجاع داده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی میزان محکومیت صادر شده به متهم این پرونده را 557 میلیون ریال اعلام کرد.

وی همچنین به پرونده مربوط به قاچاق کیف و کفش در ارومیه اشاره کرد و افزود: در ایست و بازرسی از یک دستگاه خودرو مقدار 239 جفت کفش، مقادیری پوشاک خارجی کشف و پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی ارومیه ارجاع شد.

اقوامی تصریح کرد: با رسیدگی به این پرونده متهم به پرداخت 241 میلیون و 249 هزار ریال جریمه نقدی به نفع دولت محکوم شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تعزیرات ، قاچاق ، نفت ، سلماس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.