زنجان؛

عکس یادگاری متخلفین شکار بلای جانشان شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از دستگیری یک فرد متخلف به جرم شکار، نگهداری گونه های تاکسیدرمی و ادوات شکار در منزل شهر تهران و دستگیری 4 متخلف دیگر در استان زنجان در ارتباط با همین پرونده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی ،محمد پور گفت: در پی تلاش شبانه روزی مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان و دریافت گزارش های مردمی مبنی بر انجام تخلفات شکار و صید متعدد در استان زنجان و نگهداری غیرمجاز تاکسیدرمی گونه های مختلف جانوری در منزل توسط یک فرد متخلف ساکن شهر تهران، پس از انجام تحقیقات لازم و دریافت مجوز قضایی بازدید از منزل فرد متخلف، در تاریخ 28/10/93 مأمورین یگان حفاظت اداره کل به استان تهران اعزام و با همکاری مأمورین محترم کلانتری 140 باغ فیض به محل اعزام و از منزل فرد متخلف بازدید و موفق به کشف تعداد زیادی اداوات شکار و نمونه های تاکسیدرمی شده گونه های جانوری شدند.

وی افزود: در بازرسی از منزل فرد متخلف یک هدمان تاکسیدرمی شده کل وحشی، دو هدمان تاکسیدرمی شده قوچ وحشی(یک رأس ارمنی و یک رأس البرزی)، یک هدمان تاکسیدرمی آهو، یک تاکسیدرمی کامل آهو، یک قبضه سلاح ساچمه زنی ته پر، دو قبضه سلاح گلوله زنی، یک قبضه سلاح خفیف، 75 تیر فشنگ ساچمه، 20 تیر فشنگ چارپاره، 22 تیر فشنگ خفیف، 132تیر فشنگ اسلحه برنو، یک نسخه پروانه ویژه شکار قوچ وحشی، دو دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و ضبط گردید و فرد متخلف بازداشت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان پس از به اتمام رساندن مأموریت خود در تهران بلافاصله به زنجان عزیمت و در ارتباط با همین پرونده طبق هماهنگی های قبلی و اخذ مجوز قضایی بازدید از منزل فرد متخلف دیگر، با همکاری مأمورین انتظامی کلانتری ارمغانخانه از منزل متخلف در روستای قره تپه واقع در بخش قره پشتلو نیز بازدید کردند.

محمد پور بابیان اینکه این بازدید در راستای بررسی تصاویر به دست آمده از تخلفات شکار و صید صورت گرفته است افزود: مأمورین یگان حفاظت با حضور در منزل فرد متخلف مکان هایی که متخلفین از تخلفات خود عکس و فیلم تهیه کرده بودند را بازرسی و بررسی نمودند و فرد متخلف نیز بازداشت شد.

محمد پور ادامه داد: باتوجه به ادعای متخلف اصلی پرونده در دادگاه مبنی بر شکار وحوش حمایت شده توسط دو فرد دیگر که بومی و ساکن شهرستان ماهنشان هستند، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان با دریافت مجوز قضایی با نظارت مأمورین کلانتری ماهنشان دو فرد متخلف دستگیر و گوشی تلفن همراه نامبردگان جهت بازبینی تصاویر و به دست آوردن اطلاعات جدید ضبط گردید.

گفتنی است؛دو فرد متخلف در عکس هایی که از متخلف اصلی وجود داشت حضور داشتند.

وی گفت: در همین راستا بر اساس اطلاعات بدست آمده با هماهنگی های لازم یک فرد دیگر در زنجان به عنوان مطلع احضار و گوشی تلفن همراه و کیس کامپیوتر وی جهت بازبینی تصاویر توقیف و به مقامات قضایی استان معرفی شد.

محمد پور با اشاره به دیگر اظهارات متخلفین پرونده در دادگاه افزود: متخلفین بیان داشتند که برای گونه های تاکسیدرمی در سال های گذشته مجوز شکار قانونی صادر شده بوده و پس از شکار قانونی اقدام به تهیه تاکسیدرمی آنها نموده اند که با ارائه پروانه های شکار صادر شده بررسی های کارشناسی بر روی این گونه ها صورت گرفته و مشخص گردید مشخصات درج شده بر روی پروانه شکار با گونه های تاکسیدرمی شده ضبط شده همخوانی ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در ارتباط با تأخیر صورت گرفته در اطلاع رسانی اضافه کرد: باتوجه به اینکه تعداد افراد زیادی در این پرونده دخیل بودند و اطلاع رسانی در آن زمان ممکن بود متهمین را آگاه نموده و بلافاصله آثار تخلفات خود را از بین ببرند و تحقیقات و تلاشهای همکاران و مسئولین محترم قضایی را با مشکل مواجه سازد با تأخیر صورت گرفت.

محمد پور ضمن تشکر از دوستداران محیط زیست، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان بویژه مأمورانی که در این پرونده نقش مستقیم داشتند همچنین نیروی انتظامی و مسئولان قضایی که در این پرونده نقش زیادی داشتند خاطر نشان کرد: پرونده افراد متخلف با جدیت تمام از مراجع قضایی در حال پیگیری می باشد و با متخلفین بشدت برخورد لازم صورت خواهد گرفت.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.